hornfisk
Fra : Lars Tillgaard

Dato : 09-05-01 18:02

Hej gruppe
Hvornår på dagen er det bedst af fange hornfisk.
Morgen, middag eller aften???

På forhånd tak.

Lars

Fra : Jesper Rondé

Dato : 09-05-01 20:16

Tjaaa sidste år var vi ude under vestbroen (Storebælt) og lige over middag,
hvor solen stod aller højst, fangede vi 50-60 Hornfisk på 1½ time cirka....
Så strålende sol er bestemt ikke dårligt...

....Og der er sol igen i morgen (torsdag) så vil vi lige prøve om de
langnæbbede er kommet ned i Storebælt.....

Jesper

Click here for Free Video!!
http://www.gohip.com/free_video/

Lars Tillgaard <tillgaard@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dbt2m$p9a$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Per Gade

Dato : 10-05-01 14:27

Jesper Rondé <jro@post7.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dc506$kb8$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
>
> ...Og der er sol igen i morgen (torsdag) så vil vi lige prøve om de
> langnæbbede er kommet ned i Storebælt.....

Knæk og bræk - jeg fiskede samme sted i tirsdags d. 9. maj (fra båd) uden at
se en eneste hornfisk. Det var i øvrigt også i højt solskin. Derimod var der
enkelte hornfisk ved Enø i går.

Venlig hilsen
Per Gade

Fra : Per Gade

Dato : 10-05-01 14:37

Per Gade <pergade@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9de4sk$pp5$1@news.inet.tele.dk...
> Jesper Rondé <jro@post7.tele.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9dc506$kb8$1@news.inet.tele.dk...
> middag,
>
> Knæk og bræk - jeg fiskede samme sted i tirsdags d. 9. maj (fra båd)

En lille korrektion. Min tur foregik ved Østbroen - altså på
Sjællandssiden.

Venlig hilsen
Per Gade

Fra : Butch

Dato : 10-05-01 00:14

"Lars Tillgaard" <tillgaard@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej gruppe
> Hvornår på dagen er det bedst af fange hornfisk.
> Morgen, middag eller aften???
>
> På forhånd tak.
>
> Lars

Min erfaring er at det er bedst om aftenen når solen står lavt. Men som
Jesper skriver er det vigtigeste at der er sol. Det er generelt svært at
fange hornfisk hvis det er overskyet.
Hilsen
Thomas

Fra : Jørgensen

Dato : 10-05-01 18:16

Nu ved jeg godt at det egentlige spørgsmål var omkring tidspunktet, men jeg
må altså lige skyde en lille bemærkning ind omkring vejret.

> Min erfaring er at det er bedst om aftenen når solen står lavt. Men som
> Jesper skriver er det vigtigeste at der er sol. Det er generelt svært at
> [...]

Jeg har haft gode fangster selvom det har været overskyet, bare at der har
været lidt gang i vinden så syntes jeg ikke at det gør noget med skydække.
Høj sol og totalt vindstille vejr har jeg derimod tit haft mange nuldage på
og det midt i sæsonen.

Knæk og Bræk

- Morten

Fra : S. Mckinley

Dato : 11-05-01 15:09

Jeg har til gengæld fanget hornfisk om natten sidste år, hvor det ellers var
meningen at jeg skulle have øredderne til at bide på, men det blev til 20
horn i stedet ved glatved strand på djursland!
vh
Sekou