Css <span> fejl mht Border
Fra : Mike Toxværd

Dato : 20-08-04 17:09

Dav

www.mtrow.dk (se på den øverste menu)

ved ikke hvad der er gjordt galt, men hvis jeg skriver <div
class="menuborders"> istedet for <span class="menuborders">
så duer det.

det jeg vil have at baggrunden skal fylde 125px istedet for at
fylde kun tekstens baggrund

mit css: www.mtrow.dk/files/screen.css

Mvh

Mike

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-08-04 17:34

Mike Toxværd skrev:

> www.mtrow.dk (se på den øverste menu)
>
> ved ikke hvad der er gjordt galt, men hvis jeg skriver <div
> class="menuborders"> istedet for <span class="menuborders">
> så duer det.

Ikke her. Du har følgende i din css-kode:

..menuborders DIV { .... }

- det rammer div-elementer inden i noget med klassen menuborders.
Det du vil er så vidt jeg kan se at ramme det der har klassen
menuborders. For at opnå det, skal du slette DIV i selektoren
herover:

..menuborders { .... }

Vedr. problemet med baggrundsfarven, så opstår det fordi span er et
inline-element. For at få brugt bredden kan du enten bruge div i
stedet eller også sætte display: block på span.

Men noget helt andet er at du sagtens kunne tildele menuen en mere
meningsfuld kode - et typisk valg er en unummereret liste (<ul>).
Det vil give en bedre visning for folk der har slået css fra.

Et par andre kommentarer:

Du bruger ret konsekvent store bogstaver når du henviser til xhtml-
elementer fra din css-kode. Det virker o.k. i de browsere jeg har
testet i, men jeg ville alligevel vælge små bogstaver - som xhtml-
elementerne jo under alle omstændigheder skal skrives med.

Din selektor: "HR DIV BR" giver ikke mening. Hr-elementet må ikke
indeholde andre elementer, derfor vil selektoren aldrig komme i
brug.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mike Toxværd

Dato : 20-08-04 17:38

mange tak for det hurtige svar, jeg vil se på det :)

tak!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-08-04 17:39

Mike Toxværd skrev:

> mange tak for det hurtige svar, jeg vil se på det :)

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur. Du kan også bare læse siden her:
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mike Toxværd

Dato : 20-08-04 18:01

> Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
> signatur. Du kan også bare læse siden her:
> <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.

Det vil jeg gøre :)