Ris ros 6610i
Fra : Brian Laursen

Dato : 20-08-04 11:56

Hej NG.

Jeg står og skal have mig en ny mobilos. Jeg har set mig lidt varm på den
6610i fra netget.dk. Men nu siger kærsten at hun har hørt at folk er
utilfredse med den...?? kender i noget til den???

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 20-08-04 13:17

"Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 6610i fra netget.dk. Men nu siger kærsten at hun har hørt at folk er
> utilfredse med den...?? kender i noget til den???

Jeg havde en 6610, og den var jeg da ret begejstret for, og min bror har en
6610i, og den er han da også glad for... Der er ikke rigtig noget at komme
efter, men jeg kender ikke lige kameraet i den, for det havde min jo ikke.

/Ole

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 20-08-04 17:36

/Ole (6000) wrote:
> [...]
> har en 6610i, og den er han da også glad for... Der er ikke rigtig
> noget at komme efter, men jeg kender ikke lige kameraet i den, for

jeg kan kun tilslutte mig Ole, jeg har haft en 6610, og har været rigtig
glad for den, så med mindre de virkelig har fucket 6610i'ern op, så burde
den være en dejlig telefon.
Med Venlig Hilsen
Bo Bach Jensen
A: Top answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-08-04 17:48

Brian Laursen skrev:

> [...]
> den 6610i fra netget.dk. Men nu siger kærsten at hun har hørt at folk er
> utilfredse med den...?? kender i noget til den???

Hun kan da ringe til mig så skal jeg give hende gode udsagn om den

Jeg har en og er tilfreds, meget enddda. Jeg havde før en T610.

Det som der er mindre godt ved den er:

1. Langsom (ikke så hurtig som andre modeller, min kæreste mærker det
ikke men jeg gør så måske ikke alle lægger mærke til det).
2. Skærmen. Få farver og ringe opløsning.
3. Dårlig samtale kvalitet. Og den _er_ dårlig uanset hvad andre siger.
Det kræver bare en fx. T610 at sammenligne med - den er klasser bedre på
det punkt.
4. Dårlig kamera (som på næsten alle andre modeller).

Når det så er sagt så er det en kanon telefon. Lynhurtig T9, fedt
design, god radio, god kalender, ekstrem god batterilevetid IMHO - jeg
lader max 2 gange om ugen med mit koloenorme forbrug af SMS - tændt 24/7.

Clipocovers. Skift det ud når det er ridset. Rigtig gode taster.

Med ovenstående i mente kan den sagtens anbefales.

Det med samtalekvalitet får du aldrig en 100%-Nokia mand til at indrømme
men det er nu rigtigt nok hvis man har været mange andre mærker igennem
også. Så lægger man mærke til det.

Jeg er - trods ovenstående - ovenud tilfreds med min N6610i. Der er bare
et eller andet over den..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Søren Nielsen

Dato : 20-08-04 21:02

Martin Johansen [6000] wrote:
> 3. Dårlig samtale kvalitet. Og den _er_ dårlig uanset hvad andre
> siger. Det kræver bare en fx. T610 at sammenligne med - den er
> klasser bedre på det punkt.

Apropos dette "fænomen": De gange jeg har brugt/lånt en 6610i har jeg også
undret mig over, hvorfor lyden ikke er bedre. Det lyder nærmest som om den
man snakker med, står med telefonen en halv meter fra munden eller taler ned
i en spand. Jeg kunne næsten ikke høre hvad de sagde.
Er det noget i den stil du også mener?

Søren

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-08-04 21:57

Søren Nielsen skrev:

> [...]
> om den man snakker med, står med telefonen en halv meter fra munden eller
> taler ned i en spand. Jeg kunne næsten ikke høre hvad de sagde. Er det

Nej ikke helt. Det har jeg faktisk ikke oplevet

Nej det er en metallisk.. hmm svært at beskrive. Det lyder som 22khz
netradio

Selve styrken i lyden er helt fin.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 20-08-04 23:55

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nej ikke helt. Det har jeg faktisk ikke oplevet
>
> Nej det er en metallisk.. hmm svært at beskrive. Det lyder som 22khz
> netradio
>
> Selve styrken i lyden er helt fin.

Heh, så er det nok bare min hørelse, der ikke er for god :) Men i hvert
fald: lydkvaliteten er ikke hvad man kunne forvente i sådan en telefon.
Ellers vil jeg give dig ret i, at den er lækker.

Søren

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-04 14:08

Søren Nielsen skrev:

> Heh, så er det nok bare min hørelse, der ikke er for god :) Men i hvert
> fald: lydkvaliteten er ikke hvad man kunne forvente i sådan en telefon.

Enig - jeg blev meget skuffet da jeg hørte den. Jeg regnede
"selvfølgelig" med at den var fin som på T610 men ak nej.

> Ellers vil jeg give dig ret i, at den er lækker.

Og så er den billig...

Fra : Steen

Dato : 21-08-04 17:00

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in

> Og så er den billig...

Helt ned til en krone - plus det obligatoriske abo!

--
Steen
danmark = dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-08-04 17:41

Steen skrev:

>Helt ned til en krone - plus det obligatoriske abo!

Ja, til 6 mdr. á 149 kr + det andet debitelfis, så det bliver
hurtigt en dyr telefon.
--
Knud

Fra : Steen

Dato : 21-08-04 18:12

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in

> Ja, til 6 mdr. á 149 kr + det andet debitelfis, så det bliver
> hurtigt en dyr telefon.

Arrh...en 6-800 er vel ikke så slemt for en ny 6610i, mange af de
forskellige abo'er kan man da endda få lidt nytte af

--
Steen
danmark = dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-04 22:30

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Ja, til 6 mdr. á 149 kr + det andet debitelfis, så det bliver hurtigt en
> dyr telefon.

Tja.

Jeg købte min hos TDC (overførte mit Telmore og fik i sidste ende
billiger sms) til 599,-

Dyr? Nej absolut ikke.

Fra : Anders Ravn

Dato : 20-08-04 18:22

> [...]
> 6610i fra netget.dk. Men nu siger kærsten at hun har hørt at folk er
> utilfredse med den...?? kender i noget til den???

Lækker telefon! Jeg har haft min siden dec 2002 - og der har ALDRIG været
noget galt med den... Den bliver brugt RIGTIG MEGET hver dag. Og den er
ligeså god som da jeg købte den. Hvis jeg satte et nyt cover på, ville den
føles som ny. Men ikk engang coveret er medtaget til trods for at den er
brugt så meget!

Dejlig telefon!

- Anders

---

Fra : wonko the sane

Dato : 21-08-04 19:00

hej

jeg har lige købt en n6610i fra www.netget.dk og jeg er godt tilfreds, der
var ikke simlås på så jeg kan bruge mit gamle simkort hvis jeg vil, men som
andre har sagt så er skærmen ikke særligt god og lyden når man taler i
telefonen er også dårlig, min gamle simens C55 var meget bedre.

men ellers bortset fra de fejl jeg nævner er det en fed telefon.

jeg kender ikke leveringstider for andre telebutikker på nettet, men
www.netget.dk var 14 dage om at sende telefonen

mvh wonko