Celeron
Fra : Mogens

Dato : 20-08-04 11:02

Hej

Passer en Celeron processor i et P4 bundkort ? (Hvis ellers FSB hastighed
passer )

Mogens

PS. Jeg spørger af uvidenhed

Fra : Hauge

Dato : 20-08-04 11:09

Hejsa
Mogens wrote:
> Passer en Celeron processor i et P4 bundkort ? (Hvis ellers FSB
> hastighed passer )

Nu findes der også PII og PIII Celeroner, men du mener jo nok P4 Cele, så
jo, den passer.

> PS. Jeg spørger af uvidenhed

Gør vi ikke alle det, ellers ville vi jo ikke spørge

Mvh Hauge

Fra : Mogens

Dato : 20-08-04 11:22

> Nu findes der også PII og PIII Celeroner, men du mener jo nok P4 Cele, så
> jo, den passer.

Det svar giver mig bare nye spørgsmål
Hvor'n ser man om hvad model det er ?
Fx en Celeron 2.6/533 ?

Mogens

PS
Jo mere jeg spørger, jo mere finder jeg ud af jeg ikke ved.

Fra : Leony

Dato : 20-08-04 14:51

"Mogens" <Fister@loegsovs.dk> skrev i en meddelelse

> Det svar giver mig bare nye spørgsmål
> Hvor'n ser man om hvad model det er ?
> Fx en Celeron 2.6/533 ?

Som regel står der nogle kryptiske betegnelser på processoren.
Disse kan tastes ind i Google og så kan man finde specs på processoren.

Et lille eksempel kan findes i denne spændende artikel om Celly'er:
http://www.digit-life.com/articles/celeron18w128/

Tag en Celeron:
http://www.ixbt.com/cpu/intel/celeron18/cel4-18-front.jpg
På den står der: qjt4es + noget andet.
En søgning på "qjt4es" via Google afslører at der er et par sider der
kender den, bl.a. :
http://66.102.11.104/search?q=cache:J9wquK8xVtUJ:english.aopen.com.tw/tech/report/server/ft1120/QVL.DOC+qjt4es&hl=da
Af den fremgår det at vores Celeron har følgende data:
Intel Intel Celeron 1.8GHz QJT4ES 400MHz 128K F13

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Anders Lund

Dato : 20-08-04 13:44

Mogens wrote:

> Passer en Celeron processor i et P4 bundkort ? (Hvis ellers FSB hastighed
> passer )

Søg på edbpriser.dk efter socet 478 - og du vil finde en masse bundkort
som supportere både Celeron og P4. Om der er understøttelse for ældre
Celeroner skal jeg så ikke kunne sige. Det skal jo selvfølgelig være
socet 478. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Mogens

Dato : 23-08-04 08:31

> [...]
> som supportere både Celeron og P4. Om der er understøttelse for ældre
> Celeroner skal jeg så ikke kunne sige. Det skal jo selvfølgelig være

Det er egentlig sagens kerne. Kan jeg gå ud fra at et bundkort med 478
sokkel kan "klare" en celeron med 478 sokkel. Når man ser oversigten på fx
edbpriser, står der "kun" nævt at bundkortene er til P4 processorer.

Mogens

Fra : Anders Lund

Dato : 23-08-04 10:17

Mogens wrote:

> Det er egentlig sagens kerne. Kan jeg gå ud fra at et bundkort med 478
> sokkel kan "klare" en celeron med 478 sokkel. Når man ser oversigten på fx
> edbpriser, står der "kun" nævt at bundkortene er til P4 processorer.

Jeg har ikke testet det, men jeg skulle mene at de fleste bundkort kan
klare begge dele. Hvis du vil være sikker, så smutter du ind
producentens hjemmeside og kontrollere det.

Jeg har for 2 uger siden skulle købe delene og samle en Celeron computer
og her kiggede jeg på Edbpriser efter et soket 478 bundkort jeg gerne
ville have. Så smuttede jeg ind på producentens hjemmeside og
kontrollerede at det også understøttede Celeron - det gjore det.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Sander

Dato : 28-08-04 15:00

Generelt er celeron og pentium samme cpu, blot er der forskel på hvor meget
hukommelse de er udstyret med.
Sander.