God onlineskanner!
Fra : Stronger

Dato : 20-08-04 10:29

Hej venner.

Jeg har postet denne besked i dk.edb.sikkerhed.virus, samt i
dk.edb.sikkerhed i håb om, at dette er i orden, da jeg mener, at beskeden er
relevant for begge grupper.

Jeg har længe brugt www.housecall.antivirus.com og den er såmænd også en
udmærket skanner, der ind i mellem har fundet lidt vira på min pc, men
forleden prøvede jeg for første gang en ny skanner, der kan findes på siden:
www.bitdefender.com og den er også ganske gratis.

Jeg må sige, at det er en fremragende skanner, der fandt alt det alle andre
virusskannere ikke fandt, herunder Norman, Antivir m.v.

Jeg synes det er værd at prøve www.bitdefender.com om ikke andet for en
sikkerheds skyld. Jeg har længe følt mig sikker hvad angår om jeg havde
virus, men var dog i tvivl omkring sikkerheden mht. portscanning m.v., men
jeg skal love for at bitdefender fandt en masse orm, der lå gemt rundt
omkring, så jeg skriver det blot for at give et godt råd - der er ingen
penge i det, da programmet som nævnt er 100% gratis at bruge, og jeg er i
hvert fald glad for at jeg kørte en scanning med dette program.

Det eneste negative ved det er, at den er meget langsom, men hellere en
langsom scanner end en der ikke finder det hele. Selv bruger jeg fast
Norman, men den formåede ikke at finde en eneste af disse orme og vira, som
bitdefender fandt, hvilket jeg synes er underligt, idet den ellers er
indstillet til at skanne hele systemet og de pakkede filer. Held og
lykke.... (nu skal jeg blot til selv at finde ud af, om disse worms og vira
har kunne skade min sikkerhed for alvor)

God weekend

Mvh
Stronger

Fra : als

Dato : 20-08-04 11:25

Og du er helt sikker på at Bitdefender ikke leverer dig falske
positiver.

http://www.kandu.dk/

Fra : Stronger

Dato : 20-08-04 13:09

als skrev:

> Og du er helt sikker på at Bitdefender ikke leverer dig falske
> positiver.

Hej Als....

Du har helt ret i, at der givetvis er tilfælde, hvor skannere leverer falsk
positiv, og der er i det mindste een fil, hvor jeg ikke er sikker. Den
hedder A0000049, en restorefil, hvor der skulle ligge en BAT.GEN i (hvad det
så end er)

De andre er bl.a. worms, herunder

Exploit.Iframe (ved ikke om det er en orm)
Win32.Netsky.P@mm

Win32.Swen.A@mm

Altså postfiler som var inficeret, hvoraf nogle af dem var gemt i en mappe,
hvor jeg ville brænde mine e-mails over på. Jeg er i gang med at tjekke
medens jeg skriver dette her og indtil videre har jeg fundet mistænkelige
filer i dem alle. Dette på trods af, at jeg havde Normans Shield slået til
medens jeg hentede post, ligesom jeg har skannet hele systemet flere gange.
Norman har angivet, at der var nogle filer den ikke kunne åbne, måske er det
disse. Men der var også nogle "nye" inficerede filer, som jeg fandt i min
indbakke, som jeg bruger nu osv.

Jeg vil lige skynde mig at sende dette svar, fordi grunden til jeg bl.a. har
skannet så meget er, at jeg har oplevet store problemer med programmel, der
ikke virker osv., hvilket også gælder min pc, der pludselig går ned og det
har den gjort meget på det sidste.

Et ps til Peter Kruse... Tusind tak for dit svar og fordi du tilbyder at
hjælpe. Jeg skal lige have styr på filerne og så kan jeg sende en kopi,
forhåbentlig uden at inficere dit system, men det må jeg lige finde ud af.
Jeg håber selvfølgelig du har ret i at pgl. skanner har fuppet mig, men jeg
har altså fundet nogle filer med et underligt "efternavn" (mener det var
..zlg eller lign.) Jeg har slettet nogle af dem, men der er vist nogle
tilbage jeg kan sende, hvis det er.

Har tænkt mig at skrive til Norman m.fl., da jeg ikke begriber, hvorfor jeg
ikke har kunne få mit Norman til at finde disse djævle. Det kan jo være, at
det er mine versioner af antivirus den er galt med, og ikke hele Norman
eller lign., men det må jeg spørge dem om. Er dog mest bekymret fordi jeg
har brugt mit kreditkort og netbank, og er bange for at jeg har været
inficeret med en Troja.

Mange hilsener

Stronger

Fra : Stronger

Dato : 20-08-04 13:13

Ja, nu kom jeg til at poste i dk.edb.sikkerhed Peter, hvilket jeg
beklager...!
Jeg undlader dog denne gang at genposte i virus gruppen, for at der ikke
ligger for mange similare beskeder rundt omkring, men poster næste post i
virus gruppen. Selv mente jeg at det både var et generelt sikkerhedsmæssig
problem kombineret med et virus problem, men det er helt okay.

mvh
Stronger

Fra : Peter Kruse

Dato : 20-08-04 11:30

"Stronger" <stronger1989PLEASE@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg har postet denne besked i dk.edb.sikkerhed.virus, samt i
> dk.edb.sikkerhed i håb om, at dette er i orden, da jeg mener, at beskeden
er
> relevant for begge grupper.

Jeg tror denne tråd hører hjemme i dk.db.sikkerhed.virus.

> [...]
andre
> virusskannere ikke fandt, herunder Norman, Antivir m.v.

Hvis det er tilfældet, er jeg sikker på at Noman gerne modtager kopier af de
orme/malware, som Bitdefender opfangede. På den måde, er du med til at
bidrage til øget detektion og dermed hjælpe andre brugere. Samples (kopier
af koden) skal zippes (og gerne password beskyttes f.eks. med "infected") og
sendes til "analysis at norman.no". Hvis der er tale om ondsindet kode vil
detektion blive medtaget i næste opdatering af signaturfilerne. Jeg skal
indskyde, at Bitdefender er kendt for at producere "falsk-positiver". Der
kan altså være tale om fejlagtig rapportering af skadelig kode.

Du er endvidere også velkommen til at sende samples direkte til mig, så vil
jeg give dig et personligt svar på dine fund. I lighed med ovenstående
modtages samples på "virus at krusesecurity.dk"

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk