Manglende tildeling af ip-adresse mv.
Fra : Johnny

Dato : 20-08-04 08:04

Har Cybercity adsl der virker upåklageligt. Kører 3 maskiner over switch og
router.

En kammerat søns maskine var for nogle måneder siden holdt op med at virke
på internettet og jeg fik den ud for at se om jeg kunne finde fejlen.
Koblede den på nettet i stedet for en af de 3 maskiner, fortsat ingen
netforbindelse. Kunne dog godt se alle maskinerne i lokalnetværket.
Netværkskort samt netværksforbindelse afinstalleret og installeret på ny.
Fortsat kun lokalnetværk. Så på ip-adresse og konstaterede, at der manglede
gateway. Prøvede manuelt at indtaste ip, undernet, standardgateway, dns og
alternativ dns. Stadig ingen netforbindelse. Bad maskinen om automatisk
konfiguration og fik kun ip-adressen 169.254.235.101 og undernetmaske
255.255.0.0 men ingen standardgateway. Fortsat ikke ud af huset.

Har prøvet at køre kommandopromt ipconfig og får oplyst ovenstående adresse.
Kører ipconfig/release og ipconfig/renew og får at vide "at det ikke er
sokkel og handlingen kan ikke udføres".

Er der nogen som har et gæt på hvor fejlen kan være.

Mvh JOhnny

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-08-04 08:44

"Johnny" <dko12310c@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som har et gæt på hvor fejlen kan være.

ja sikkert noget spyware der er blevet afinstalleret og så har det lavet
noget rod i reg.databasen.. sikker på han har kørt ad-aware, prøv at køre
det tilbage til hvor det virkede.... så skal du se løjer... jeg tror nærmest
at spyware er virus,, for jeg har også været ude for det et par gange, at
den dræbte netforbindelsen når man fjernede det som hele tiden sender noget
ud på nettet... når den ikke kan få lov til det mere, mener de åbenbart de
kan smadre netforbindelsen ;-(

Fra : Johnny

Dato : 20-08-04 11:54

Tak for forslaget, det bragte mig et stykke videre.

Jeg kørte ad-aware og fandt et program "Newdotnet" som var blevet
installeret for nogle måneder siden. Jeg afinstallerede det og straks blev
netværkskortet tildelt de nødvendige adresser og netikonet dukkede op
nederst til højre på skærmen. Jeg kan dog fortsat ikke komme "ud af huset"
men jeg er et stykke videre.

Mvh Johnny

Fra : Søren Andersen

Dato : 20-08-04 13:27

"Johnny" <dko12310c@post.cybercity.dk> wrote in message

> Har prøvet at køre kommandopromt ipconfig og får oplyst ovenstående
> adresse.
> Kører ipconfig/release og ipconfig/renew og får at vide "at det ikke er
> sokkel og handlingen kan ikke udføres".

Dem løser jeg et par stykker af om ugen ved at følge MS's fremragende guide.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;817571

Jeg går ud fra du har WinXP. Drop alt det med backup, bare slet winsock og
winsock2 i regedit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock2

Genstart maskinen og installer TCP/IP ovenpå den gamle:

Install TCP/IP on top of itself. To do this, follow these steps:
1.. In Control Panel, double-click Network Connections, right-click
Local Area Connection, and then click Properties.
2.. Click Install.
3.. Click Protocol, and then click Add.
4.. Click Have Disk.
5.. In the Copy manufacturer's files from box, type
System_Drive_Letter:\windows\inf, and then click OK.
6.. In the list of available protocols, click Internet Protocol
(TCP/IP), and then click OK.
7.. Restart your computer.

Oversæt selv til dansk, og husk at de fleste XP står til som standard at
skjule INF mappen, så du skal lige ha din "stifinder" til at vise de skjulte
mapper.

--
Søren Andersen

Fra : Johnny

Dato : 20-08-04 16:13

Tak for hjælpen, det var lige netop det der manglede. Nu er jeg kørende.

Mvh Johnny

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-08-04 17:24

In article <cg54dj$1o3o$1@news.cybercity.dk>, Johnny wrote:
> Tak for hjælpen, det var lige netop det der manglede. Nu er jeg kørende.

Indtil brugeren igen trykker på OK fremfor alt-F4.
Det er en vigtig genvej at kende, medmindre du har ServicePack 2
på din XP.

SIPPhone: 1-747.NOT.BYYI (668.2994) - Free Internet Phone

Fra : Johnny

Dato : 21-08-04 12:20

Hej Povl,

Det må jeg lige have igen ? Hvor kan man trykke ok/alt-F4.

Mvh Johnny

meddelelse news:slrncic9ck.22o.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...