Gravid?
Fra : Mel A

Dato : 20-08-04 06:37

Hvor hurtigt efter man er blevet gravid kan man mærke humørsvingninger,
spænding i brysterne, kvalme etc.?

Mvh Mel A

Fra : Soliema

Dato : 20-08-04 07:10

> Hvor hurtigt efter man er blevet gravid kan man mærke humørsvingninger,
> spænding i brysterne, kvalme etc.?

hejsa Mel A
thi hi... de gange, jeg var gravid, var jeg næsten ikke blevet gravid, inden
jeg fik symtomerne *S* jeg startede med kvalmen.. og vi snakker altså dagen
efter, eller 2 dagen, efter befrugtelsen *S*

men jeg tror at det er meget forskelligt, da det jo heller ikke alle som får
kvalme osv... men spændninger i brystet, skal du nok regne med, men hvornår
er ikke til at sige...

Mvh
Anne Mette

Fra : Mel A

Dato : 20-08-04 15:39

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> wrote in message

> [...]
dagen
> efter, eller 2 dagen, efter befrugtelsen *S*

Sjovt. Det er vel 14 dage siden eller sådan noget, vi havde sex som jeg tror
jeg kan være blevet gravid af. Jeg skal have menses ca. på tirsdag, men
syntes jeg har kunne mærke noget på humøret og apetitten (søøøøødt). Det er
ikke som at være pre mens, mere følsom og meget tænksom om børn og andet.

> [...]
får
> kvalme osv... men spændninger i brystet, skal du nok regne med, men

Jeg er i hvert fald spændt på at se om jeg er gravid. Venter lige til midt i
næste uge før jeg tager en test.
Troede bare jeg bilte mig noget ind. Jeg lover at vende tilbage med et svar,
efter en evt, test eller start på menses.

Tak for hjælpen.

Mvh Mel A

Fra : Mel A

Dato : 23-08-04 06:50

"Mel A" <melanie@_slettes_dinven.dk> wrote in message

> [...]
svar,
> efter en evt, test eller start på menses.

Nå, nu fik jeg min menses, og det var lidt godt, og lidt skit. Jeg er lige
startet studie igen, og det er faktisk ret fedt, så det ville være lidt øv
at stoppe før tid pga. graviditet. Vil gerne have børn nu, men vil også
gerne gøre mit studie færdigt.

Tak for hjælpen

Mvh Melanie

PS. Faldt godt og grundigt ned af trappen i går. Kan det have gjort at jeg
"tabte" barnet? Altså hvis jeg nu var gravid før?

Fra : Heidi Jensen

Dato : 26-08-04 07:31

"Mel A" <melanie@_slettes_dinven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> PS. Faldt godt og grundigt ned af trappen i går. Kan det have gjort at jeg
> "tabte" barnet? Altså hvis jeg nu var gravid før?

Det kan det måske godt, men ikke til at vide! Så det skal du ikke tænke
på!!! Jeg tabte jo også vores det første i 13. uge, og var helt panikken på
hvordan, hvorfor osv. osv. Jeg var stærkt plaget af smerter da det skete- så
jeg var ikke i tvivl om det nu var pga. det!

Vi sagde også, at vi ingen børn skulle have. før vi begge var i fast
arbejde- og det var vi første gang! Men mit arbejde smadrede mine arme og
knæ, så jeg måtte stoppe.... men alligevel har vi valgt at beholde barnet vi
venter nu... Så må vi bare håbe på, at jeg kan finde noget ordenligt job
bagefter! :0)

Heidi (der mærkede små spark for første gang i fredags :0))

Fra : Soliema

Dato : 26-08-04 08:22

> [...]
vi
> venter nu... Så må vi bare håbe på, at jeg kan finde noget ordenligt job

Hejsa Heidi *S*
jamen det skal nok gå, selv om du ikke har et job pt, det er nemlig gået
udemærket med mig, da jeg også fik mine børn før arbejdet *S* og er først nu
gang med at tage en uddannelse som 26 årig *S*

nåede det desværre ikke, da jeg blev gravid med min datter som 18 årige og
når man nu var startet *S* så fik jeg min søn som 20 årig *S* og de har ikke
mangler noget og gør det heller ikke i dag

så mod på det, og nyd de små sommerfuglespark *S*

Anne Mette

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 20-08-04 18:13

> [...]
inden
> jeg fik symtomerne *S* jeg startede med kvalmen.. og vi snakker altså

Tror du ikke bare det var tømmermænd

Undskyld jeg kunne ikke lade være..

Kasper

Fra : Soliema

Dato : 20-08-04 20:50

> Tror du ikke bare det var tømmermænd
>
> Undskyld jeg kunne ikke lade være..

thi hi.. ja, bare det var det *GG* men nej, der kom godt nok en levering 9
måneder efter *G* så den var god nok.....!

Anne Mette

Fra : Anja

Dato : 20-08-04 07:52

"Mel A" <melanie@_slettes_dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor hurtigt efter man er blevet gravid kan man mærke humørsvingninger,
> spænding i brysterne, kvalme etc.?
>
> Mvh Mel A

Hej Mel A

Det er meget forskelligt.. nogle får symptomer næsten før faren er kravlet
af Jeg selv har ikke haft graviditetsymptomer men har hver gang troet at
jeg har fået underlivsbetændelse - her sidste gang var jeg dog lidt
hurtigere til at fange tegnene men det var så også 3. gang.

Anja

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 20-08-04 07:59

"Mel A" <melanie@_slettes_dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor hurtigt efter man er blevet gravid kan man mærke humørsvingninger,
> spænding i brysterne, kvalme etc.?

Hejsa

Rent biologisk går der ca. 7-10 dage, før ægget sætter sig fast i
livmoderslimhinden. Indtil da svømmer det rundt, og kroppen har faktisk ikke
fået besked om, at befrugtningen har fundet sted. Først når ægget sætter sig
fast i livmoderslimhinden, begynder den udveksling af kemiske signaler, der
fortæller kroppen, at den nu er gravid (sådan forholdsvist enkelt sagt).
Indtil da vil evt. symptomer oftest være fremkaldt af psyken, -det kan både
være håb om eller angst for at være blevet gravid. Selv har jeg aldrig haft
så mange tidlige graviditetssymptomer som de første måneder, jeg første gang
forsøgte at blive gravid - og_ikke_blev det

Men graviditetssymptomer er også meget individuelle. Ikke alle får
brystspændinger, kvalme eller lign.. Mine egne stensikre symptomer de tre
gange, jeg har været gravid (en på nu tre år, en tidlig spontan abort og
tvillinger på knap 1 år), har været en ekstrem trang til chokolade + en evne
til at tude over hvad som helst på TV *G*. Så ved jeg, den er hjemme!

MVH Mette

Fra : Heidi Jensen

Dato : 20-08-04 09:13

"Mel A" <melanie@_slettes_dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor hurtigt efter man er blevet gravid kan man mærke humørsvingninger,
> spænding i brysterne, kvalme etc.?
>
> Mvh Mel A

Første gang jeg ventede mig (jeg tabte det :0(....) fandt jeg ud af det,
fordi jeg gav min kære mand en ordenlig skideballe, fordi han kun havde købt
2 * 1,5 l. cola med hjem, og vi skulle have 2 på besøg.... Ej, hvor onsvagt,
men der kunne jeg regne det ud... var nok 3 uger henne, for det var hellig
dag osv. så jeg kunne først komme til lægen ugen efter, og der var jeg 4.

Kvalmen har jeg begge gange fået, når jeg fik min mistanke bekræftet! Tror
det er mest fordi man venter på den kommer....

Heidi

Fra : Brian

Dato : 20-08-04 16:16

Da jeg blev gravid med Patrick (17. mdr.) Havde jeg det så godt, at jeg var
helt sikker på at jeg skulle være gravid meget hurtigt efter. Ingen
humørsvingninger, mærkelige madvaner, kun lidt kvalme i 3 uger og kun hvis
jeg glemte at spise til tiden. Men da jeg så hurtigt efter blev gravid med
Mathias (3½ md.) lå jeg og kastede op uafbrudt i to mdr. Men ellers har der
intet været af diverse graviditetsgener.
Det vigtigste jeg har hørt fra mange og som jeg også selv mener er, at man
skal huske at graviditet ikke er en sygdom, bare fordi der står i bogen at
man skal fejle diverse ting, så behøver man jo ikke at komme til det. Bare
husk at hvil dig, når du føler dig træt.

Held og lykke med graviditeten

Helle
"