Visning med phpsysInfo
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-08-04 14:45

Hejsa

Jeg har netop hældt en phpsysInfo på min SME server, og det kører til
dels fint. Den kan sagtens vise mountede filsystemer, men den nægter
at vise systemenheder såsom distroname og oppetid eller hardware-info
såsom processor, model og MHz. Netværkstrafik viser den heller
ingenting af.

Jeg har tillige syslet lidt med at installere flere af flg.

1. lmsensors http://www2.lm-sensors.nu/~lm78/
2. healthd http://healthd.thehousleys.net/
3. hwsensors http://www.openbsd.org/
4. mbmon
http://www.nt.phys.kyushu-u.ac.jp/shimizu/download/download.html

- for at kunne vise temperaturer mm. men det er endnu ikke lykkedes.
Sidstnævnte arbejder jeg videre med.

Men mht. førstnævnte, er der så nogen, der har et bud? Iflg. websitet
for phpsysInfo, så er der ingen requirements andet end en linuxbox. Og
det skulle jeg da mene, at en SME er.

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : P og T

Dato : 19-08-04 19:36

Hej Bo
Du kører stadig på...

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingenting af.
>
> Jeg har tillige syslet lidt med at installere flere af flg.

Når du nu vil smide de forskellige ting på din SME, leder du så efter en
howto specifikt til SME?
Det er i hvertfald det du bør gøre først. Jeg kører selv phpsysinfo og den
viser det hele. Jeg har også kørt lm_sensors og det funkede også fint, endda
sammen med sysmonitor til SME.
Prøv at søge på http://contribs.org , der finder du langt det meste om SME.
Selvom det er en linux er den jo lidt anderledes p.g.a. template systemet.
Der findes også en del godt på: http://sme.swerts-knudsen.dk/

> - for at kunne vise temperaturer mm. men det er endnu ikke lykkedes.
> Sidstnævnte arbejder jeg videre med.

Er du sikker på at dit MB har de sensorer (mit har nemlig ikke)

> Men mht. førstnævnte, er der så nogen, der har et bud? Iflg. websitet
> for phpsysInfo, så er der ingen requirements andet end en linuxbox. Og
> det skulle jeg da mene, at en SME er.

Jo da.....

Hilsen Per

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-08-04 19:42

>Hej Bo
>Du kører stadig på...

joooeh, jeg har ikke opgivet sådan helt endnu..

[...]

> [...]
>Selvom det er en linux er den jo lidt anderledes p.g.a. template systemet.

aeeeh, ja.. selvfølgelig.. tjekker lige contribs.. den havde jeg helt
slået ud af hovedet..

[...]

>Er du sikker på at dit MB har de sensorer (mit har nemlig ikke)

næh, egentlig ikke..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk