Hints i TMSAdvStringgrid
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 19-08-04 14:04

Jeg bruger D6!
Hvordan får jeg mit grid til at vise hints?

Jeg har sat grid.Hint:='EtEllerAndet'
grid.ShowHints:=true;
ParentShowHint:=false;

Men intet sker!

Hvordan får jeg griddet til at vise et hint over celle (3,1) og et andet over celle (3,2)
osv.?

Jeg har dog også lagt mærke til, at hvis jeg holder musen over en komponent i paletten
(eller over kode i en unit), vises der heller ikke noget hint!
Er der en generel delphi-indstilling, som skal ændres?

Lars

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 19-08-04 14:36

On Thu, 19 Aug 2004 15:03:51 +0200, Lars Holm Thomsen
<aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> wrote:

> [...]
>(eller over kode i en unit), vises der heller ikke noget hint!
>Er der en generel delphi-indstilling, som skal ændres?

Nu har jeg opdaget, at hints virker (som regel!), hvis jeg placeres musen over kode i
unit-editoren, men kun i de øverste 2-3 linier, som vises!

Kode, som står længere ned i editore-vinduet, viser ikke hints, men hvis jeg scroller
koden op øverst i vinduet, ja - så vises hints også for de linier!
Meget mystisk!

Det er som om, at der er en indstilling, at der kun skal vises hints indenfor den øverste
del af editor-vinduet! Hints over f.eks. komp.paletten virker stadig ikke, og som nævnt
heller ikke i kompilerede projekter med f.eks. et hint over en knap!

Lars

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 19-08-04 22:45

On Thu, 19 Aug 2004 15:36:19 +0200, Lars Holm Thomsen
<aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> wrote:

Okay, problemet er løst!

Det generelle problem med hints i IDE'en løste sig selv efter genstart af PC'en!

Celle-afhængige hints delvis af samme grund, men også pga. metoden:

TAdvStringGrid.OnGridHint(Sender: TObject; ARow,
ACol: Integer; var hintstr: String);

Lars