Okipage 4w
Fra : Søren

Dato : 19-08-04 13:50

Jeg har lige fundet min gamle Okipage 4w frem, den har stået stille et par
år og laver nu fede sorte streger hver 2. cencimeter hele vejen ned af
papiret :(
Nogen forslag til hvad der er galt ?

--

Søren Steffensen
Icq: 102169245

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-08-04 14:00

"Søren" <sorensteffensen@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige fundet min gamle Okipage 4w frem, den har stået stille et par
> år og laver nu fede sorte streger hver 2. cencimeter hele vejen ned af
> papiret :(
> Nogen forslag til hvad der er galt ?

Toneren har ligget stille for længe og taget lidt fugt til sig?
Jeg har nemlig et tilsvarende problem og har på fornemmelsen at det er der
problemet ligger.

Mvh
Benjamin

Fra : Søren

Dato : 19-08-04 14:22

dvs det eneste der hjælper er en ny toner ?

--

Søren Steffensen
Icq: 102169245

Fra : Kristian Andersen

Dato : 19-08-04 16:36

> [...]
> Jeg har lige fundet min gamle Okipage 4w frem, den har stået stille et par
> år og laver nu fede sorte streger hver 2. cencimeter hele vejen ned af

Er det sorte vertikale streger med en skarp kant, så kan det godt være fejl
i LED enheden. Hvis det er den er der sandsynligvis enten 5 års garanti
eller livsvarig garanti på enheden.

Prøv evt.at kontakte Oki´s kundeservice TLF: 43666500

Hvis det er tromle enheden, kan det næppe betale sig at udskifte den, en ny
tromle + toner koster ca.det samme som en ny tilsvarende printer.

--
Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 16:58

> [...]
> Jeg har lige fundet min gamle Okipage 4w frem, den har stået stille et par
> år og laver nu fede sorte streger hver 2. cencimeter hele vejen ned af

Dette gælder for en 410 ex, men mon ikke det gælder "nogenlunde" for en 4w
også ?????

Tryk på "ON-LINE" tasten så printeren går "OFF-LINE", tryk derefter på de to

taster - og + (LAST og NEXT) - begge samtidig i ca. 3 - 4 sek.

Printeren viser "Udfører renseside" som en løbende tekst i display´et, sæt

et stykke papir i den manuelle front-feeder (eller tryk på FORM FEED).

Printeren udfører nu en renseproces, og afsætter overskydende toner på

papiret. Du kan prøve at gentage denne proces ca. 6 - 8 gange, hvis der

ingen forskel er efter rensesiderne, skal du nok have en ny tromle

VH Henrik

Fra : Kristian Andersen

Dato : 19-08-04 17:14

> Dette gælder for en 410 ex, men mon ikke det gælder "nogenlunde" for en 4w
også ?????

Ikke helt.

Okipage 4w har ikke noget betjenings panel, men man kan udføre rensesider
fra "Status Monitoren" hvis den er installeret.

Status Monitoren kan downloades fra Oki´s hjemmeside www.oki.dk

--
Kristian

Fra : Søren

Dato : 19-08-04 20:28

Hmm ufedt min PC mener jeg har installeret drivere til en 8w'er :( har
ventet dem der ligger på www.oki.dk - nogen der har drivere liggende der
virker 100% til WinXP ?

Fra : HKN

Dato : 19-08-04 22:00

"Søren" <sorensteffensen@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg har lige fundet min gamle Okipage 4w frem, den har stået stille et par
> år og laver nu fede sorte streger hver 2. cencimeter hele vejen ned af
> [...]

Min gjorde det samme - har ladet mig fortælle at denne printer ikke har den
længste levetid. Du skal skifte tromlen, og det kan slet ikke svare sig ift
at købe en ny printer.

Jeg susede ned i EL-Giganten og købte mig en Lexmark blækprinter for kr.
249,- (og jeg er sgu ret imponeret over kvaliteten!)

Mvh

Henrik

Fra : Søren

Dato : 21-08-04 17:57

Skod....tror ikke den har printer over 1000 sider endnu

--

Søren Steffensen
Icq: 102169245

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-08-04 21:50

Prøv at finde de originale drivere og programmer frem - der er et
utility-program, der bl.a. kan køre en form for rensning af maskinen.
Det plejer at hjælpe på problemet.
Og jeg kan fortælle dig at sådan en nu har kørt 5-6 år problemfrit her med
et moderat forbrug.
Det er forresten længe siden at den sagde noget om "drum life exceeded"...

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller