Kvalitetsforskel Fjernsyn / DVD optager og~
Fra : Ingrid [8000]

Dato : 19-08-04 12:29

Hej NG

Jeg vil gerne høre hvor meget kvalitetsforskel der er mellem følgende 2
opstillinger:

1 - fjernsyn med f.x. en Philips DVD optager (harddisk recorder)

2 - pc med tv-kort hvor man optager via kortet på computerens harddisk.

Vil optagelsen blive meget ringere når man optager via pc'en?

Kan I anbefale en TV kort til computeren ?

På forhånd tak for hjælpen !
--
Ingrid

Fra : bebera

Dato : 19-08-04 13:43

> Kan I anbefale en TV kort til computeren ?

Jeg har et hauppauge PVR 250 og det køre bare perfekt...(jeg har dog aldrig
haft et tv-kort før jeg jeg har ikke noget at sammenligne med, men det lever
op til mine forventniger)
Installationen er smertefri og virker i første forsøg. Fjernbetjeningen der
er med er også ret dejlig.

> Vil optagelsen blive meget ringere når man optager via pc'en?

Har aldrig set optagelse fra en DVD optager men optagelse fra et tv-kort ser
ganske godt ud (man kan jo selv bestemme kvaliteten) sammenlignet med min
gamle VHS video.

-Ebbe

Fra : Edmund

Dato : 21-08-04 07:30

Ingrid [8000] skrev:

> Vil optagelsen blive meget ringere når man optager via pc'en?

Nej, det er det samme, og endda nogle gange bedre i følge dette.
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=40380838%240%2424682%24d40e179e%40nntp03.dk.telia.net&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26q%3Doptage%2Bkvalitet%26meta%3Dgroup%253Ddk.edb.videoredigering

> Kan I anbefale en TV kort til computeren ?

Du skal jo have TV-out på din pc, har du det.?

Ellers skal du have f.eks PVR350 som er storebroren til PVR250.
PVR350 har også radio tuner.

Men pc løsningen er noget mere bøvlet end en DVD optager, og larmer
normalt mere.

--
Mvh Edmund