Må man ride når den er i fole?
Fra : Aleks & Karina

Dato : 09-05-01 12:36

Jeg tvivler på at købe en hoppe som er i folet og nedkommer først om 11 mdr.
Men må man ride på hende selvom hun er i fole?`skal det være i rolig tempo
til føllet er taget fra hende? Ca ½-1 år gammel. hvornår man man ride igen
når føllet er født? det er tale om en fjordhest

Karina

--
send til temka@jyde.dk !
Høje Taastrup

Fra : Louise Lorentsen

Dato : 09-05-01 14:25

> Men må man ride på hende selvom hun er i fole?`

Du kan sagtens ride på din hoppe, der (som jeg forstår dig) lige er ifolet. Hvis
hun
ellers er i form og du rider stille og roligt er der ingen problemer i at ride
frem til tät
på folingstidspunktet.

> skal det være i rolig tempo
> til føllet er taget fra hende? Ca ½-1 år gammel. hvornår man man ride igen
> når føllet er født? det er tale om en fjordhest

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spörgsmål, men du kan starte med at
motionere
hende igen ret hurtigt efter folingen (selvfölgelig med omtanke). Jeg plejer at
starte
skovture og rolig motion et par uger efter foling.

Du skal väre opmärksom på at der er retningslinier for konkurrencedeltagelse med

drägtige og diegivende hopper, men som jeg forstår dig er det ikke det du mener.

Held og lykke med ridningen
Louise

Fra : tnf

Dato : 10-05-01 21:51

Hej..

Hvis jeg må sammenligne med noget jeg ved mere om end heste..

Malkene køer der er drægtige golder (Barselsorlov) man ca 6 uger før
kælvning.
Jeg vil tro at det ca er det samme med heste.
Håber du kan bruge det..

tnf