Sover jeres kat også på ryggen?
Fra : Brian A.

Dato : 19-08-04 08:31

Hejsa!

Vores kat sover/hviler tit på ryggen - ja når han først er faldet i søvn så
ligger han faktisk sådan hver gang :)
Viser katten af den dermed ikke føler sig truet af noget? Man kan gå hen og
kæle ham på maven, måske sover han videre, ellers kommer en lille sød lyd og
han åbner det ene halv på klem, for derefter at sover videre igen :)
Det er noget han altid har gjort, både da han var udekat og nu hvor han har
været indekat i knap et år. Han er 3 år og 7.45kg, målt ved dyrlægen i
sidste uge :)

Fra : Kate

Dato : 19-08-04 09:29

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in

> Vores kat sover/hviler tit på ryggen - ja når han først er faldet
> i søvn så ligger han faktisk sådan hver gang :)

Jeps, jeg har to som ofte ligger med maven lige i vejret. De ser
simpelthen så tilfredse ud når de gør det. Jeg har nogle gange svært
ved ikke at gå hen og nusse sådan en mave, men jeg tager mig oftest i
det fordi jeg synes de skal ha' lov til bare at flade ud og nyde
tilværelsen

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 19-08-04 09:34

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]

har
> været indekat i knap et år. Han er 3 år og 7.45kg, målt ved dyrlægen i

Hej Brian.

Sådan et eksemplar har jeg også. Han snupper gerne middagsluren midt på
gulvet, på ryggen med stængerne pegende mod alle fire verdenshjørner .
Det er virkelig total afslapning.

Jeg har hørt, at katte kun blotter maven på den måde, hvis de er 100%
trygge. Eller også er det tegn på overgivelse - men der plejer de vist nok
at være vågne .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Denise

Dato : 19-08-04 12:36

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in message
> [...]

har
> været indekat i knap et år. Han er 3 år og 7.45kg, målt ved dyrlægen i

Molly og Dino gør det også, og nogle gange holder Molly sig for øjnene
(lægger sine forben over kryds over øjnene), som for at skærme øjnene mod
lyset
Blonde ligger i stedet tit som en frø, med begge bagben ud til siden, det
ser altså også skægt ud

--
Hilsen Denise

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 19-08-04 17:21

Jeg har tre rygsovere herhjemme. Gizmo ligger ofte på ryggen når han sover
midt på min seng eller i min lænestol - og det er så i fuld udstrakt
stilling med benene så langt fra hinanden som muligt. Når det så drejer sig
om en - lettere - overvægtig, kæmpestor hankastrat på 8,4 kilo, så er det
altså ikke en mave der er sådan at overse

Devi sover stort set altid på ryggen, hvadenten det er i sofaen, på gulvet,
i en katteseng - eller med bagbenene viklet omkring foden på min ventilator
så der kommer frisk luft på mavsen

Freya er den der sover mindst med maven i vejret - men når hun så gør det,
gør hun det også med maner.

Og skal måske lige nævne at de alle tre elsker at blive nusset på maven når
de ligger sådan - det er bare så lækkert at have tre så trygge misser
omkring sig

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- kom og besøg os i Randers

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 19-08-04 17:28

> Tina Susanne Johansson skrev:
> Når det så drejer sig
> om en - lettere - overvægtig, kæmpestor hankastrat på 8,4 kilo, så er det
> altså ikke en mave der er sådan at overse

*GG*.....det kender jeg godt.........godt nok vejer Tarzan ''kun'' 7
kilo men han ser farlig ud når han ligger på ryggen, for nu slet ikke at
tale om når han halvt sidder/halvt ligger i det ene hjørne af lænestolen

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nana Sørensen

Dato : 19-08-04 17:35

> [...]

har
> været indekat i knap et år. Han er 3 år og 7.45kg, målt ved dyrlægen i

Min kat, som bor hos min mor, sover også rigtig tit på maven. Han er en stor
fed stribet huskat, så der er bare ikke noget bedre at stikke ansigtet ned
på hans runde mave og bare flade ud. Han er så lækker... Jeg tror alle katte
gør det.

Mvh. Nana

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 19-08-04 19:41

Tjaaahhh-- vores lille Aslan, ynder at sover flere steder, og prøve helst at
sove alle stederne samtidigt, men når han finder et sted hvor han er
tilfreds flader han helt ud... Især når han sover på vores computerstol, når
altså ikke lige vi bruger den..

Somregel får han lagt sig i en sammenkrøllet stilling og ender som regel
halvt på ryggen og halvt ude over stolen... Det ser altså ret morsomt ud..
men det sødeste er når man nuser ham, vågner han med et lille " mmoorraahhh
" og så misser han med øjnene og gaber heeelt vildt *GGG*

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd

Fra : Karina Nielsen

Dato : 19-08-04 22:55

> [...]

har
> været indekat i knap et år. Han er 3 år og 7.45kg, målt ved dyrlægen i

Hej Brian,

min Perle er også vild med at sove med alle stængerne helt oppe i vejret*gg*
Hun ser nu sjov ud - det skal lige siges, at hun har en "dum" vane med at
ligge sig oven på mine køkkenskabe - når hun ligger oven på køkkenskabene
med stængerne i vejret:)

Så hvis ikke jeg kan finde hende - så kigger jeg oven på køkkenskabene og
der flader hun ud*gg*

Men ellers plejer hun at ligge på maven og sove og lige trille en tur når
moooar kommer:)

Karina

---

Fra : Leyna

Dato : 22-08-04 23:34

On Thu, 19 Aug 2004 09:31:17 +0200, "Brian A."
<Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote:

Vores katte gør det ofte. Mini er dog den eneste der har en virkelig
bizar sovevane. Hun lægger sig på en hylde eller et bord med forbenene
og hovedet hængende ud over kanten. Det ser helt forkert ud, men hun
kan sove dybt i denne underlige stilling.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Christina Vagner Nie~

Dato : 23-08-04 08:40

Hej
Det er sjovt, jeg har også tit undret mig over at min kat altid sover på
ryggen og man kan klæ den på maven uden den vågner, jeg ved ikke hvor
den gør det men det er da lidt sjovt at vi begge har katte som sover på
ryggen. Min kattes mor fødte udenfor og den har levet ca. ½ år udenfor,
men nu er den blevet mere inde kat, selvom den også er ude. Dette har
vi også oplevet. Jeg ved ikke om det er det der er årsagen?

Med venlig hilsen
Christina Vagner Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 13:33

"Christina Vagner Nielsen" <snevejrKATTE@BAKKEjubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:41299f56e5bba@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> [...]
> men nu er den blevet mere inde kat, selvom den også er ude. Dette har
> vi også oplevet. Jeg ved ikke om det er det der er årsagen?

Det har intet at gøre med, om katten lever udendørs, indendørs, har levet
udendørs, har levet indedørs, mv.

Er katten fuldstændig tryg der hvor den bor, så sover den gerne på ryggen
med alle fire lige i vejret. Er katten oven i købet meget, meget tryg ved
sin ejer, kan man gøre alt muligt ved dem når de sover, uden de opdager det.

Jeg kan således klippe klør på Andy, uden han overhovedet lægger mærke til
det Er han vågen når de lige skal studses, Andy er ren indekat,
protesterer han højlydt over negleklipningen.

Tina