Hund der "snorter"
Fra : Jimmy

Dato : 18-08-04 20:42

Hej

Jeg ved ikke hvordan man skal forklare det, men jeg mener det i
tegneseriesprog hedder at "snorte".

Hunden udstøder denne rimeligt høje lyd fra ganen, som når man suger snot
ned i halsen.

Vores dyrlæge sagde at det hed noget i retning af "løs gane", men det finder
jeg intet på netdyredoktor på.

Nogen der har termen for det (hvis min forklaring da ellers gav mening)?

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 18-08-04 20:53

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message
> Hej
>
> Vores dyrlæge sagde at det hed noget i retning af "løs gane", men det
finder
> jeg intet på netdyredoktor på.

Og så alligevel:
http://www.netdyredoktor.dk/Hest/Hest_Sygdomsleksikon/hest_syg_fejllejring_b
loed_gan.html

Gør Jeres hunde det også?

Mvh
Jimmy

Fra : fam. Ager

Dato : 18-08-04 21:42

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
finder
> jeg intet på netdyredoktor på.
>
> Nogen der har termen for det (hvis min forklaring da ellers gav mening)?

--------------------------------

Hej Jimmy..

min nu afdøde ruh. gravhund gjorde det også af og til, og til tider så galt
at jeg måtte ligesom strække hans hals ud og opad, så fortog det sig. det
var altså næste krampagtigt...Men han virkede ikke generet af det og der
blev da heller ikke gjort noget ved det.

min nuværende cairn, har også gjort det nogle gange, dog ikke i samme grad.

mvh.Marie

Fra : Peter Schroeder

Dato : 19-08-04 08:01

"fam. Ager" skrev
> min nu afdøde ruh. gravhund gjorde det også af og til, og til tider så galt
> at jeg måtte ligesom strække hans hals ud og opad, så fortog det sig. det
> var altså næste krampagtigt...

En af mine venner har også en ruhåret gravhund
der snorter, hvis den får lov at trække vildt i sin snor.
Hvis man holder den for næsen i et par sekunder
suges ganen på plads af sig selv. Hunden er
ikke generet af det.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Mus

Dato : 19-08-04 01:03

Jimmy <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4123b0a3$0$73940$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
finder
> jeg intet på netdyredoktor på.
>
> Nogen der har termen for det (hvis min forklaring da ellers gav mening)?

Er det noget nyt at din hund gør dette og hoster den også.

Vores har aldrig gjort det tidligere(7½år), men her for nogle måneder siden
begyndte han og han hostede også noger(ikke vildt meget). Dyrlægen mente han
havde kennelhoste. Vi har talt med to andre hundeejere, hvis hunde har gjort
det samme da de havde kennelhoste. Det er for øvrigt væk nu både hosten og
den sære lyd fra struben.

Mine forældres hund sagde også den lyd ret ofte - men det gjorde han fra
unghund af og til han døde.

LN

Fra : Hans B.

Dato : 19-08-04 06:34

"

> finder

Hej

Min Cairn gør det også. I Vinter var det værre end nu. I forbindelse med
Kennelhoste hørte dyrlægen det, og sagde der er allergi. Mod hvad ved vi
ikke, måske græs. Jeg fik en recept på Pretnisolon og er der dage hvor han
gør det et par gange, får han ½, det virker symptopdæmpende.

Hans

Fra : Karina G.C.

Dato : 19-08-04 10:13

Hej.

Misja har også løs gane og siger sådan en lyd, ind i mellem ret ofte
og nogen gange må jeg lige hjælpe hende for hun kan blive ved og
ligner en der ikke helt får luft. Så løfter jeg hendes hoved og putter
en finger i hends mund og op mod ganen, til hun ligsom får sunket
rigtigt og holder op igen.

Min dyrelæge forklarede at det ofte ses hos Boxere, men at man ikke
gør noget ved det med mindre det er meget alvorligt. i sådanne
sjældene tilfælde hvor hunden gør det hele tiden og ikke får
ordentligt luft kan man operere den løse gane, men hvordan ved jeg
ikke - ved bare at da Misja startede på det troede jeg hun var ved at
dø (ja, jeg indrømmer det gerne jeg er en hønemor, men efter min
sørgelige oplevelse med min første hund der kun blev 14 md. såååå ;-D
)..

Vh. Karina
- som ikke længere gider at tilføje et G.C.

Fra : fam. Ager

Dato : 19-08-04 12:45

> [...]
> )..
>
> Vh. Karina
> - som ikke længere gider at tilføje et G.C.

og sorry Karina, det var et ups, at den røg til din mail....

jeg har selv min 3. boxer i rækken, og kender en del boxere efterhånden..,
og jeg er nu aldrig hørt om, at nogen skulle have de tendenser... så det kom
bag på mig!.

Det kan lyde ret voldsomt, og især når man ikke ved hvad det er...

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 19-08-04 14:39

Karina G.C. <1kgc@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7e6cca94.0408190112.732465aa@posting.google.com...
> [...]
> )..
>
> Vh. Karina
> - som ikke længere gider at tilføje et G.C.

Hmm det lyder godt nok mærkeligt at det skulle være specielt for boxere.
Vores boxer gjorde det kun i forbindelse med kennelhosten og ligeledes de to
andre boxere vi kender der havde kennelhoste. Ingen af dem har gjort det før
eller siden. Heller ikke én gør det i vores lokale klub. Til diverse
udstillinger har jeg heller aldrig hørt det og vores tidligere boxer har
heller ikke gjort det. Det er aldrig noget jeg har hørt om eller oplevet
inden for boxere.

Til gengæld har mine forældres puddel gjort det meget.

LN

Fra : Karina G.C.

Dato : 19-08-04 19:15

> Hmm det lyder godt nok mærkeligt at det skulle være specielt for boxere.

Hi, nu var det jo ikke for at få samtlige boxer på nakken jeg skrev
som jeg gjorde *SS*, jeg gengav blot hvad dyrelægen fortalt mig
En veninde der også har og har haft boxere i de sidste 18 år fortæller
det samme, men det er jo underordnet og jeg kan se det måske mudret
mit indlæg til - sorry

> Til gengæld har mine forældres puddel gjort det meget.

Min egen er en samojede/labrador og som sagt tidligere er det næsten
hverdagskost herhjemme ;-D

Vh. Karina.

Fra : Mus

Dato : 19-08-04 21:41

Karina G.C. <1kgc@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7e6cca94.0408191015.13130a90@posting.google.com...

> [...]
> En veninde der også har og har haft boxere i de sidste 18 år fortæller
> det samme, men det er jo underordnet og jeg kan se det måske mudret

Ha ha ja jeg kom nu også lidt til at grine lidt, da jeg skrev indlægget.
Boxere er jo perfekte, især min egen he he.

LN

Fra : Karina G.C.

Dato : 20-08-04 13:27

> Ha ha ja jeg kom nu også lidt til at grine lidt, da jeg skrev indlægget.
> Boxere er jo perfekte, især min egen he he.

- *LOL* det kender jeg jo alt til selvom jeg ikke har boxere, mit
eget lille blide, bløde pus er - perfekt -

Karina.

Fra : René Kofoed

Dato : 20-08-04 14:53

--
VIGTIGT:
Ved besvarelse af denne mail fjern -NOSPAM i email adressen
> [...]
finder
> jeg intet på netdyredoktor på.
>
> Nogen der har termen for det (hvis min forklaring da ellers gav mening)?

Hej Jimmy.
Min blanding af lab. og andet gør det også, og rimelig tit endda.
I forbindelse med kennelhoste, kan de også frembringe denne lyd, men så er
det pludselig opstået.
Mvh Susanne.