VHF prøve
Fra : Lars K.

Dato : 18-08-04 17:50

Hej

Er det realistisk at bestå VHF prøven ved kun at læse bøgerne uden at
deltage i et VHF-kursus?

Lars

Fra : Anders Funch Nielsen

Dato : 18-08-04 18:35

Hej Lars
Jo, vist er det muligt.
En god ide er at kontakte Telestyrelsen, og bede om at få nogle kopier af
gamle eksamensprøver. Dem kan du så øve dig på og finde ud af hvor der er
huller.
Hvis du bruger et par af de gamle prøver til at "øve" dig på, og så gemmer
de sidste til du mener du er klar - og så vel at mærke "består" disse
prøver, så er du klar til at gå til en rigtig eksamen

vh Anders

Fra : Rolan Nielsen

Dato : 19-08-04 10:33

Du kan øve dig meget effektivt og helt gratis på www.duelighed.dk -
her kan du køre jeg tror det er 200 eksamensspørgsmål igennem.
Du kan desuden også tage en online prøve og få udstedt bevis.

I øvrigt en rigtig god site.

Mange hilsner

Rolan

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 20:53

Bestemt!

Bestod selv i foråret efter "selvstudium". (med kun 1 fejl...!)

Materialet købes hos Weilbach - og få Telestyrelsen til at sende et par
gamle prøver.

Men - overvej en gang til at tage et kursus alligevel. jeg har selv den
erfaring, at jeg faktisk har savnet den PRAKTISKE side. Teorien er en ting -
men når du pludselig står og skal betjene apparatet så er det noget andet.

Så et kursus hvor du lærer at taste og tale, at modtage DSC-opkald mm. er en
god ting! Selv om rutinen jo kommer efterhånden som tiden går.

Anders
Helsingør

Fra : Lars Kristensen

Dato : 21-08-04 23:42

Anders Lassen wrote:

> Så et kursus hvor du lærer at taste og tale, at modtage DSC-opkald mm. er en
> god ting! Selv om rutinen jo kommer efterhånden som tiden går.

Tænk, tast, tal - så kan det ikke gå helt galt.

- Lars

Fra : Lili-Merete Lercke M~

Dato : 06-09-04 11:33

Hej lars
Ja, selvfølgelig er det da en mulighed med et selvstudie,
MEN.................
tænk dig lige om, er det et fornuftigt sted at spare penge?????
din vhf er jo en endog meget vigtig del af dit sikkerhedsudstyr
til søs. Og giver du penge ud til et vhf-kursus får du mulighed
for at indøve en vis rutine i apparat-kendskab og rutine i
betjening og kaldeprocedure, der kan få stor betydning i en
nødsituation, hvor det måske drejer sig om dit eget eller andres
liv. Jeg håber, at du lige tænker over det med selvstudium en
ekstra gang og ønsker dig god vind og sikker sejllads
fremover.......
Med venlig hilsen Lili