Findes det?
Fra : Rune

Dato : 18-08-04 16:53

Og selvfølgelig gør det sikkert det....

et program der kan sætte en mobiltelefon på LAN så alle brugere derpå kan
sende sms fra den?

Hilsen

Rune

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 18-08-04 18:45

On Wed, 18 Aug 2004 17:52:42 +0200, "Rune" <rune@runeweb.dk> wrote:

>Og selvfølgelig gør det sikkert det....

Det tror jeg ikke

>et program der kan sætte en mobiltelefon på LAN så alle brugere derpå kan
>sende sms fra den?

Det kræver jo, at der er indbygget netkort i telefonen - og det er der
vist i de færreste (hvis nogen overhovedet).

Men til gengæld kan man jo sende SMS fra en PC, så hvorfor overhovedet
blande en mobiltelefon ind i det?

KS

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 18-08-04 19:06

> Men til gengæld kan man jo sende SMS fra en PC, så hvorfor overhovedet
> blande en mobiltelefon ind i det?

I så fald er det vel muligt at lade én pc optræde som server, og lade de
øvrige sende via denne?

Men jeg har godt nok aldrig hørt om software til formålet, så Rune må vel
selv igang med at kode:)

/JD

Fra : Rune

Dato : 18-08-04 19:31

Jeg vil blot benytte telefonen som modem...

Fra : Rune

Dato : 18-08-04 19:35

Jeg må nok hellere rette mig selv...
Jeg tænkte netop på at sætte en telefon (som GSM modem) på en computer
(server) som andre på mit netværk også den vej kan få adgang til.

Fra : JRS -8260

Dato : 18-08-04 19:40

"Rune" <rune@runeweb.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg må nok hellere rette mig selv...
> Jeg tænkte netop på at sætte en telefon (som GSM modem) på en computer
> (server) som andre på mit netværk også den vej kan få adgang til.

Kan du ikke bare dele internet forbindelsen i 2000/XP så ? Det virker jo
umiddelbart bare som en alm dial up forbindelse..

MVH
JRS

Fra : Rune

Dato : 18-08-04 19:53

Tjo.... det skal da prøves. Vil du installere et program der kan sende sms
på alle computerne der så benytter "delt modem"?

Fra : JRS -8260

Dato : 18-08-04 20:19

"Rune" <rune@runeweb.dk> skrev i en meddelelse
> Tjo.... det skal da prøves. Vil du installere et program der kan sende sms
> på alle computerne der så benytter "delt modem"?

Ingen anelse om hvordan den kringles .. I anden post skrev du "Jeg vil blot
benytte telefonen som modem..." så regnede med at det med sms var et
tastefejl ..

MVH
JRS

Fra : Mads

Dato : 19-08-04 10:46

> Ingen anelse om hvordan den kringles .. I anden post skrev du "Jeg vil
blot
> benytte telefonen som modem..." så regnede med at det med sms var et
> tastefejl ..

Tror ikke umiddelbart man kan bruge Windows's Delt internet forbindelse til
at sende SMS'er via et GSM modem/mobiltelefon.

Jeg ved ikke hvorvidt der findes gratis programmer der giver ovenstående
funktionalitet.
Men jeg ved der findes købe programmer der kan det. I det firma jeg arbejder
sælger vi en løsning hvor der er en central server og x antal decentrale
servere, som hver har nogle GSM modems/mobiltelefoner tilsluttet. Løsningen
henvender sig primært til et lille volumen til hele verden.

Hvis vi snakker mange 100 SMS'er i sekundet så burde du kigge på f.eks.
http://www.clickatell.com eller lignende udbydere.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Christen Fihl

Dato : 19-08-04 21:36

Vedr store SMS mængder:

I Danmark har TD Mobil et LargeAccount abbonement, der kan klare
(afhængig af kvartals prisen), noget med mellem 1 og 40 SMS'er i
sekundet.
Så sker der noget. Beskeden er ude straks, og man har status på alt om
aflevering og andre evt problemer.

Jeg kan fx med LargeAccount fortælle mine brugere efter 20 sekunder at
der er afleveret 25 ud af 30 ønskede SMS'er, og de 5 manglende er til
følgende numre...

Til dette har jeg opbygget et distribueret (landsdækkende) system, hvor
SMS programmet enten selv forbinder sig til en LargeAccount forbindelse,
eller forbinder sig til et centralt placeret SMS program. På denne måde
er SMS adgangen delt mellem de mange brugere.

Alternativt kan SMS programmet benytte en alm GSM telefon ved små SMS
volumen.

Som GSM telefon kan man sagtens benytte en udtjent model, blot man kan
styre den med AT kommandoer på et kabel. Problemet kan være at batteriet
ikke klarer sig så godt ved denne type af drift.
Andre industri modeller, som Wavecom og Siemens M24 kræver en
strømforsyning og antenne, og er beregnet til konstant drift.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/