Problemer med vægstik til Ethernet
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 18-08-04 16:31

Jeg har været ved at montere vægstik til 100MBit herhjemme men det virker
ikke ordentligt. Nogen gange kan jeg overføre med ca. 1MBit. Andre gange
kan jeg godt pinge, men ikke bruge fildeling eller dhcp.

Jeg har med mit multimeter målt på et patch-kabel monteret i væg-dåsen og
der er fin forbindelse x 8.

Hvor kan fejlen ligge?

/Esben

Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 18-08-04 16:41

og du har sat dem i rigtig rækkefølge efter farverne ikke???

Med venlig hilsen
Lars (København nord)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-08-04 16:46

"Esben Skov Pedersen" <spamFJERN@geek.linux.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan jeg godt pinge, men ikke bruge fildeling eller dhcp.
>
> Jeg har med mit multimeter målt på et patch-kabel monteret i væg-dåsen og

har du tjekket om der er link i netkortet og switchen hele tiden? Se om det
hjælper hvis du sætter netkortet til at køre 10 base-t

Hvis det hjælper er det nok ikke lavet efter standarten. Dvs du har brugt
forkert fortrådning. eller det er nogle gamle cat3 stik e.l

Man kan nu ikke konkludere det er lavet ordenligt ved at bibbe igennem.

Men det lyder nu mere som et problem med hardware/software

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 18-08-04 19:36

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in

> har du tjekket om der er link i netkortet og switchen hele tiden? Se
> om det hjælper hvis du sætter netkortet til at køre 10 base-t

Jeg er ved at lave link mellem to switche. Det virker ikke selv om jeg
sætter netkortet til halv duplex hvis det er det du hentyder til.

> Man kan nu ikke konkludere det er lavet ordenligt ved at bibbe
> igennem.

Hvilke faktorer spiller ellers ind bortset fra at forbinde de rigtige
ledere?

> Men det lyder nu mere som et problem med hardware/software

Well. Jeg har udskiftet omtalte stykke vægledning med et kabel henover
gulvet, hvorefter det virker uden problemer. Jeg har snart kæmpet mod disse
to vægdåser spredt over et års tid snart. De nægter simpelthen at fungere
optimalt. Meget frustrende.

/Esben

Fra : Brian S.

Dato : 18-08-04 19:50

> Jeg har snart kæmpet mod disse
> to vægdåser spredt over et års tid snart. De nægter simpelthen at fungere
> optimalt. Meget frustrende.
>
> /Esben

hvilket kabel og stik bruger du?

/brian

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-08-04 19:58

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in

> Jeg er ved at lave link mellem to switche. Det virker ikke selv om jeg
> sætter netkortet til halv duplex hvis det er det du hentyder til.

Det var ikke lige det jeg mente, men hvis der skal forbindes mellem 2
switche, skal der et krydset patchkabel i den ene ende (man laver aldrig
vægstik krydset)

> Hvilke faktorer spiller ellers ind bortset fra at forbinde de rigtige
> ledere?

Tjaa det vigtigste er jo nok at lederne er rigtigt balanceret, parsnoret. og
så er der en masse andre electiste ting som afgør hvor hurtig man kan køre
på det.. Det er jo højfrekvense signaler der er tale om, og ikke 50hz
stikkontater der skal forbindes imellem.

> [...]
disse
> to vægdåser spredt over et års tid snart. De nægter simpelthen at fungere

køb noget ordenligt der er til at finde ud af, eller giv en elektriker ven
eller nogen en skilling for at lave det for dig så!?

nu ved jeg jo ikke hvilke vægstik der er tale om, og kan derfor ikke give en
1-2-3 step vejledning.