kan kastreret kat strinte?
Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 15:15

Hejsa

Vi har et par hankatte på omkring 1½ år. De er kastreret kan det passe
at de stadig kan strinte?

mvh
Leon

Fra : Niels Peter

Dato : 18-08-04 16:07

mydaj [ROR] wrote:
> Hejsa
>
> Vi har et par hankatte på omkring 1½ år. De er kastreret kan det passe
> at de stadig kan strinte?
>
> mvh
> Leon

Det kan godt passe. Nu ved jeg ikke, hvor længe siden, det er, at de
blev kastreret, men der kan godt gå op til et par måneder, før en
kastration slår igennem.
Der er også nogle få hankatte, som skal have kastrationen suppleret med
en hormonkur, før det virker.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-08-04 17:47

Hej Leon

Ja kastrerede katte kan sagtens strinte, de kan lige som fertile katte føle
sig nødsaget til at markere at det er deres territorie, da I kun har to
katte, kan det være fordi en fremmed kat kommer udenfor, ellers er det som
regel kun i "multi-kattehold" at det sker, jeg går udfra at de to I har
kommer godt ud af det med hinanden, ellers kan det også
være årsagen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 19:32

Hej

Tak for svaret, selvom det er to hankatte som kommer de fint ud af med
hinanden, de er fra samme kuld og blev kasteret på samme tid( for ca 6
mdr siden)

mvh
Leon

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 19-08-04 10:50

> Tak for svaret, selvom det er to hankatte som kommer de fint ud af med
> hinanden, de er fra samme kuld og blev kasteret på samme tid( for ca 6
> [...]

Sikker på at de strinter ... markerer? Eller går de og små-tisser, er
urenlige?
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 14:48

De er renlige, jeg tror jeg tog den ene i at strinte den anden dag,
han stod med bagen mod brusserforhænget og så lød det som en meget
kort, meget lokal regnbyge.

mvh
Leon

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-08-04 21:59

<
> De er renlige, jeg tror jeg tog den ene i at strinte den anden dag,
> han stod med bagen mod brusserforhænget og så lød det som en meget
> [...]
*G* Ja, så er den nok god nok. Måske de har en lille magt-ting de lige skal
have på plads.

Nina

Fra : pjuller

Dato : 20-08-04 20:05

"" skrev d. 18-08-04 15:15 dette indlæg :
> Hejsa
>
> Vi har et par hankatte på omkring 1½ år. De er kastreret kan det passe
> at de stadig kan strinte?
>
> mvh
> Leon

Det kan de sagtens finde på. Også neutraliserede hunkatte kan
lejlighedsvis gøre det. Trøst dig med at det ikke lugter som det ellers
ville have gjort..

http://www.kandu.dk/

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 26-08-04 11:40

pjuller wrote:

> Det kan de sagtens finde på. Også neutraliserede hunkatte kan
> lejlighedsvis gøre det. Trøst dig med at det ikke lugter som det
> ellers ville have gjort..

Min kastrerede russer-dreng gør det, at han nogle gange hæver enden når han
tisser på bakken, så det havner på væggen og ned på gulvet. Han begyndte at
gøre det lige før 10-mdr.-alderen, hvor han så blev kastreret, men han gør
det altså endnu, og det er vel ca. 3 mdr. siden nu. Er det også strint eller
hvad?? Jeg har 2 andre katte som han har det fint med.

Mvh.
Danielle