Maildrop hjælp søges
Fra : Anders Keldsen

Dato : 18-08-04 15:07

Hey NG

Jeg har installeret postfix med mysql support, og har nu sat maildrop op
til at levere mailen. Jeg får dog en fejlbesked fra maildrop når den
forsøger dette. Fejlen er fra /var/log/maillog:

.... to=<anders@keldsen.net>, relay=maildrop, delay=2, status=deferred
(temporary failure. Command output: maildrop: Filtering through xfilter
/usr/bin/spamassassin maildrop: Delivering to
/home/vmail/keldsen.net/anders/Maildir/ maildrop: Delivering to
keldsen.net/anders/Maildir/ /usr/local/courier/bin/maildrop: Unable to
open mailbox. )

i /etc/postfix/master.cf har jeg følgende linie til at kalde maildrop:

maildrop unix - n n - - pipe
flags=DRhu user=vmail argv=/usr/local/courier/bin/maildrop -V 1 -d
${recipient}

Jeg har en bruger vmail, og har lavet en
chmod -R 700 /home/vmail
chown -R vmail:vmail /home/vmail

Hvis jeg ændrer rettighederne til 777, så brokker maildrop sig også og
siger der er for mange rettigheder på biblioteket.

Jeg kører postfix 2.0.18-4, maildrop 1.6.3 på en fedora core 2.

Jeg er lidt tom for ideer mht. maildrop så kom gerne med nogle forslag
til hvad der er galt :)

Jeg har mere eller mindre fulgt denne guide:
http://www.gfxcafe.com/Mail%20Howto.htm
til at sætte systemet op.

A.

Fra : Anders Keldsen

Dato : 18-08-04 19:49

hm - fik selv løst problemet.

Hvis jeg ændrede ...../maildrop -V 1 -d ....
til ..../maildrop -d .... (altså fjernede -V 1)

Så virker det.

Lidt spøjst da -V 1 gav mere debug info til maillog.

A.