Sata harddisk installere xp på den ??
Fra : ss

Dato : 18-08-04 09:26

Hejsa

Jeg har købt mig nogle nye dele til min pc, og har invisteret i en
SATA harddisk, men hvordan kan jeg installere winxp home på den ?
installerings programmet (cd)
kan ikke finde harddisken når jeg vil installere xp home på den , harddisken
er formateret til nt formatet.

når den starter med at læse på xp home cd en spørger den om jeg vil
installere andre raid driver eller lig, så skal jeg trykke på f6, men så
kommer den og spørgere om en oem diskette øhmm og hvad er det lige , den
hørte da ikke med til xp og harddisk ..

Nogle der kan hjælpe mig ??

Venligst

Søren

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-08-04 09:32

ss wrote:
> [...]
> så kommer den og spørgere om en oem diskette øhmm og hvad er det lige
> , den hørte da ikke med til xp og harddisk ..

Fulgte der ikke diskette med SATA drivere med dit bundkort?

Fra : ss

Dato : 18-08-04 12:31

nej det gjorde der ikke

Fra : Anders Lund

Dato : 18-08-04 09:55

ss wrote:

> [...]
> installere andre raid driver eller lig, så skal jeg trykke på f6, men så
> kommer den og spørgere om en oem diskette øhmm og hvad er det lige , den

De fleste producenter har sådan en diskette til download på deres
hjemmeside.

Jeg ser følgende måder at løse problemet på:
- Få fat i en OEM driver diskette.
- Få fat i en Windows XP instllation med SP1
- Sætte BIOS op til "kompatible", så SATA diskene opfører sig som
almindelige IDE diske.

Jeg ville gå efter det første. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : ss

Dato : 18-08-04 12:34

Hej anders

Syntes ikke lige at jeg kan lurer sådan en disk på maxtor.com
ville det virke hvis jeg køber en xp home med sp 1 ??
'
Venligst
Søren

Fra : Anders Lund

Dato : 18-08-04 12:38

ss wrote:

> Syntes ikke lige at jeg kan lurer sådan en disk på maxtor.com

Du skal heller ikke finde en til din harddisk, men en til din SATA
kontroller. Hvis du har problemer med at finde den, så fortæl hvilken
controller og/eller bundkort du har (hvis controllere sidder på bundkortet).

> ville det virke hvis jeg køber en xp home med sp 1 ??

Jeg må indrømme at jeg kun har set det én gang - og der var det ikke
blevet testet med med en Windows XP uden SP1, først.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : ss

Dato : 18-08-04 22:17

det er rigtigt har fundet den nu .. takker for hjælpen