Døde Database i Danmark?
Fra : Gary K. Jacobson

Dato : 18-08-04 07:42

I Amerika har vi SSDI (http://ssdi.genealogy.rootsweb.com). Er der en
database i Danmark ligesom SSDI?

Hvor kan man finde oplysning om døde personer i sidste 50 år? Jeg
skal rejse til Danmark i November og jeg behøver oplysning om min
fætter og kusiner i Danmark.

Takk!

Gary

Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-08-04 08:36

If you have an address you may write to the folkeregister of the kommune

church book copies may be consulted at the provincial archives - kirkebøger (kontrabøger)
http://www.sa.dk/lak/aktuelt/selvbetjen.htm

there are large databases but these are for official administrative use only

are you in USA ?
the basic danish organ of civil registration is the parish church office

Danish Archives FAQ http://www.rootsweb.com/~dnkcen/FAQ/index.html

dnkcen Site Map http://www.rootsweb.com/~dnkcen/sitemap.html

Vejledning om vilkår for benyttelse af ikke umiddelbart tilgængelige
arkivalier

http://www.sa.dk/sa/adgang/vilkaar.htm

http://www.sa.dk/sa/adgang/default.htm

10 år
Kirkebogsnotitser vdr. begravelse.

50 år
Kirkebogsnotitser vdr. fødsel, konfirmation og vielse, skifteprotokoller (dødsbo).

some researchers have had permission to consult later census 1930 1940 1950

http://www.sa.dk/sa/brugearkiver/slaegtshistorie/default.htm

http://www.sa.dk/sa/brugearkiver/kildetyper/folketaelling.htm

letters to local archives and local newspapers may be more successful

The lokalarkiv may well have collections of press cuttings

obituary notices in newspapers for example

good luck

Hugh W

--

I'm trying to make a weB LOG every day
http://hughw36.blogspot.com/

www.genealogi.co.uk

Fra : L.Thomsen

Dato : 19-08-04 13:55

"Gary K. Jacobson" <jacobsongary@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor kan man finde oplysning om døde personer i sidste 50 år? Jeg
> skal rejse til Danmark i November og jeg behøver oplysning om min

Hej Gary.
Du kan prøve at efterlyse slægtninge, f.eks bedsteforældre, der kan være
andre som forsker i samme familie.

Jytte