Nybegynder spørgsmål! jolle? pris? sejlreg~
Fra : mikkel paulsen

Dato : 17-08-04 22:04

hej mig og et par venner har snakket om at købe en lille båd/jolle til
at sejle ud og fiske i, vi aner bare ikke noget om noget som helst.

Hvad koster en jolle som skal kunne klare en tur ud og fiske hornfisk
rødspætter osv. 100-300 m fra kysten omkring Hirtshals.
skal man have nogen form for sejlkort/kørekort agtig ting eller kan
man bare sejle? skal man forsikre båden? hvorlangt må/kan man sejle
ud? hvad koster det at have sådan en båd om året?
vi så nemlig en plastik/glasfiber båd ligge i jollehavnen som kostede
15000 med en 40 HK motor vi havde tænkt på noget i den stil vi er kun
18-23år så penge gror ikke i haven.
ellers vil jeg gerne høre anbefalinger af mærker både jolle og motor

Fra : Kemster

Dato : 18-08-04 08:38

Hejsa....

Kørekort = nej
Forsikring = nej ( men sejl uden om andre både
Jeg har da en jolle til salg = 8-9000
Årsudgifter = Næsten nul
Sådan lige PT der er den til salg på QXL, men regner nok ikke med at den
bliver solgt der
Skriv hvis du vil høre nærmere.

MVH
Kemster

Fra : mikkel paulsen

Dato : 19-08-04 19:30

"Kemster" <kemster@cs-wuzz.com> wrote in message news:<41230743$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Årsudgifter = Næsten nul
> Sådan lige PT der er den til salg på QXL, men regner nok ikke med at den

tak for svarene, jeg vil ikke købe båd lige nu da sommeren er ved at
gå på held men til næste forår.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-08-04 21:36

På ejendommeligvis fremsatte mikkel paulsen følgende påstand:

> tak for svarene, jeg vil ikke købe båd lige nu da sommeren er ved at
> gå på held men til næste forår.

Bor du et sted, hvor der har været sommer?

Claus

--
GØR ET RIGTIGT GODT KUP!
Nimbus 26 NU nedsat til kun kr 38.000

Fra : mikkel paulsen

Dato : 21-08-04 21:09

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message news:<cg32s2$2f58$1@news.cybercity.dk>...
> På ejendommeligvis fremsatte mikkel paulsen følgende påstand:

> Bor du et sted, hvor der har været sommer?
>
> Claus

uha ja da vi har næsten haft lige så meget sol som sidste år! der var
da 4 uger med power strandvejr her i starten af skoleåret og
slutningen af sommerferien

Fra : Sverre Stokke

Dato : 18-08-04 08:53

mikkel_paulsen@hotmail.com (mikkel paulsen) skriver:
>Hvad koster en jolle som skal kunne klare en tur ud og fiske hornfisk
>rødspætter osv. 100-300 m fra kysten omkring Hirtshals.
Nypris for jolle omkring 15.000. En beskeden motor: 7-8.000. Dertil kommer
så sikerhedsudstyr - bla. redningsveste.

>skal man have nogen form for sejlkort/kørekort agtig ting eller kan
>man bare sejle?
Man skal ikke 'have noget', før motoren er af en anseelig størrelse. Helt
nøjagtigt:
((L x L) +3) x 1,36 giver max tilladte motorstørrelse. L er bådes længde i
meter. Er motoren større, skal man have speedbådskørekort.
Under alle omstændigheder er man forpligtet til at kende søvejsreglerne.

>skal man forsikre båden?
Man SKAL ikke, men en ansvarsforsikring er en god idé, og den koster ikke
mange hundrede kr. om året.

>hvorlangt må/kan man sejle

>ud?
Der er ingen begrænsninger - ud over hensynet til ens egen sikkerhed.

> hvad koster det at have sådan en båd om året?
Anner det ikke, men det billigste er nok at have den på en jollevogn.

>vi så nemlig en plastik/glasfiber båd ligge i jollehavnen som kostede
>15000 med en 40 HK motor vi havde tænkt på noget i den stil
Den kræver speedbådskørekort.

Hilsen Sverre.