Login med ssh og path
Fra : Palle Jeppesen

Dato : 09-05-01 23:08

hej
jeg prøver at logge ind på min linux maskine med Putty (en ssh klient til
windows)
det går fint med at logge ind men jeg har ikke den path jeg har når jeg
sider ved maskinen
der er flere ting der ikke vil køre fordi de eller dele af den ikke er i min
path
er der et sted man skal sætte sin path når man bruger ssh
jag hae den rigtig path når jeg bruger telnet men den er ikke så sikker :)

jeg køre redhat 7.0

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-05-01 00:07

Fra : Palle Jeppesen

Dato : 10-05-01 10:11

når jeg logger ind med telnet er /usr/local/bin med det er den ikke med ssh

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 10-05-01 13:06

Rasmus Bøg Hansen wrote:
> Der burde ingen forskel være på path afængigt af, om man bruger ssh
> eller telnet...

Det afhænger vel af dæmonernes environmet, disse nedarves og kan være
forskellige.

--
Lars Kongshøj

Fra : Rasmus Bøg Hansen