sms
Fra : Jesper

Dato : 17-08-04 17:50

Nogen som gider bruge lidt tid på at teste
http://smscentral.dk

Kommentarer kan derefter smsses eller sendes til ras@oncable.dkK

vh
Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-08-04 18:25

Jesper skrev:

>Nogen som gider bruge lidt tid på at teste
>http://smscentral.dk

Hmm - er det meningen, at man skal betale for at få lov til at
teste det for dig?
--
Knud

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 17-08-04 18:46

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Hmm - er det meningen, at man skal betale for at få lov til at
> teste det for dig?

Godt gemt under "spørgsmål og svar" står der:
Kan jeg teste systemet inden jeg indbetaler penge til smsCentral ?

Ja!
Når du opretter dig som bruger på smsCentral, vil din konto allerede
have en saldo på 4 kr. Hvis du ønsker at teste videre efter brug af
dette beløb, skal du indsætte penge på din konto hos smsCentral.
Hvordan sætter jeg penge ind på min konto hos smsCentral ?

Er smscentral en virksomher? kunne nemlig ikke finde noget på cvr.dk

Mikkel

Fra : ro65dk

Dato : 21-08-04 00:10

"Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX> skrev i en meddelelse

> Er smscentral en virksomher? kunne nemlig ikke finde noget på cvr.dk

Det virker ikke særligt seriøst ihvertfald. Privat bankonto og 8-ciftet
mobilnr. som "central" og sitet hosted hos gratis hosten 1go.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-08-04 00:54

ro65dk skrev:

>Det virker ikke særligt seriøst ihvertfald. Privat bankonto og 8-ciftet
>mobilnr. som "central" og sitet hosted hos gratis hosten 1go.dk

Nu har 1go.dk også webhoteller mod betaling og med eget domæne,
så er det jo nok det.

Men derfor kunne jeg alligevel ikke drømme om, at bruge det.
--
Knud

Fra : ro65dk

Dato : 21-08-04 16:43

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse :
> Nu har 1go.dk også webhoteller mod betaling og med eget domæne,

Et opslag hos DK-hostaster at domænet bliver videresendt fra Gratisdns.dk
til 1go.dk - altså er det IKKE et betalt webhotel som han benytter.

Fra : Leif Neland

Dato : 22-08-04 06:54

ro65dk wrote:
> [...]
>
> Et opslag hos DK-hostaster at domænet bliver videresendt fra
> Gratisdns.dk til 1go.dk - altså er det IKKE et betalt webhotel som

Man kan sagtens flytte ind på et webhotel uden at dns også skal hostes af
den udbyder.

Leif

Fra : ro65dk

Dato : 22-08-04 13:22

> Man kan sagtens flytte ind på et webhotel uden at dns også skal hostes af
> den udbyder.

Det har jeg ikke sagt man ikke kan, men det er stadig et gratis hotel han
har valgt at bruge.. Så kunne han ligeså godt bruge yahoo's Geocities eller
Jubii's gratis hotel -det er ligeså useriøst.

Fra : René Jacobsen

Dato : 23-08-04 13:06

> Det har jeg ikke sagt man ikke kan, men det er stadig et gratis hotel han
> har valgt at bruge.. Så kunne han ligeså godt bruge yahoo's Geocities eller
> Jubii's gratis hotel -det er ligeså useriøst.

Er et firma også useriøst hvis det har en hjemmeside der ligger på en
gratis Apache web-server? Eller er man nødt til at have en IIS server
med et Microsoft operativ system som ikke er gratis for at drive en
seriøs virksomhed?

(Fra www.apache.org: Apache has been the most popular web server on the
Internet since April of 1996. The October 2003 Netcraft Web Server
Survey found that more than 64% of the web sites on the Internet are
using Apache, thus making it more widely used than all other web servers
combined.)

René

Fra : ro65dk

Dato : 23-08-04 15:30

"René Jacobsen" <r1@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Survey found that more than 64% of the web sites on the Internet are
> using Apache, thus making it more widely used than all other web servers

Apache Webserveren er gratis software og kan ikke sammenlignes med brug af
gratis webhotel.

Men du mener altså hvis et firma benytter fx Geocities, Tripod eller Webbyen
eller 1go.dk så er der tale om dyb seriøsistet? - Come on den tror du ikke
selv på hva'?

Fra : René Jacobsen

Dato : 23-08-04 16:15

> Apache Webserveren er gratis software og kan ikke sammenlignes med brug af
> gratis webhotel.

Hvorfor?

Begge ting kræver en stor arbejdsindsats for at lave og vedligeholde.

> Men du mener altså hvis et firma benytter fx Geocities, Tripod eller Webbyen
> eller 1go.dk så er der tale om dyb seriøsistet? - Come on den tror du ikke
> selv på hva'?

Jeg mener at man ikke kan vurdere en virksomheds seriøsitet alene ud fra
deres valg af gratis eller ikke-gratis dns hosting og web-hosting. Eller
ud fra valg af gratis www-server som apache eller betalings www-server
som IIS.

Det er min erfaring at et hosting firma der slet ikke leverer gratis
ydelser og som er momsregistreret med cvr og mange medarbejdere godt kan
levere et meget ringe produkt.

Det er også min erfaring at ting der er gratis sagtens være rigtig gode
og af høj kvalitet fx. Apache og gratisdns.dk(1go.dk har jeg ikke
erfaring med).

Hvis det web-hotel og den DNS hosting smscentral.dk har valgt medfører
at hjemmsiden kun virker 75% af tilfældende eller de medfører at de
produkter der leveres ikke virker som de skal og bliver ved med ikke at
virke som de skal. Eller at de mister data pga manglende backup osv. så
kan man tale om at der er et problem. Hvis de ikke får løst det problem
så kan man måske tale om manglende seriøsitet.

Det der tæller i forhold til seriøsiteten må da være kvaliteten af det
produkt smscentral.dk leverer til sine kunder og ikke hvad enkeltdelene
der indgår i leveringen af produkterne har kostet.

René

Fra : ro65dk

Dato : 23-08-04 17:19

> [...]
> produkt smscentral.dk leverer til sine kunder og ikke hvad enkeltdelene
> der indgår i leveringen af produkterne har kostet.

Utroligt at alle de store firmaer så ikke hoster deres sider hos Webbyen..
Fx DR, Tv2, Maersk Data, IBM og alle de andre, når det nu er super seriøst
at bruge gratis hosts..

Du ved det godt, du er kværulant og hvis du ikke er, så vil jeg gerne sælge
dig en byggegrund på Pluto...

Fra : René Jacobsen

Dato : 23-08-04 18:23

> Utroligt at alle de store firmaer så ikke hoster deres sider hos Webbyen..
> Fx DR, Tv2, Maersk Data, IBM og alle de andre, når det nu er super seriøst
> at bruge gratis hosts..

Det er min erfaring at "fri trafik" i forbindelse med web-hosting ofte
ikke er lig "fri trafik" i ordenes bogstaveligste forstand hvilket jo
sætter visse begrænsninger.

> Du ved det godt, du er kværulant og hvis du ikke er, så vil jeg gerne sælge
> dig en byggegrund på Pluto...

Jeg synes ikke det er fair at mistænkeliggøre seriøsiteten af
smscentral.dk på baggrund af valg af gratis dns og web-hotel. Det var
det jeg gerne ville give udtryk for.

René

Fra : ro65dk

Dato : 23-08-04 19:29

> Jeg synes ikke det er fair at mistænkeliggøre seriøsiteten af
> smscentral.dk på baggrund af valg af gratis dns og web-hotel. Det var
> det jeg gerne ville give udtryk for.
>
> René

Hvad så med de andre parametre, altså privatbankonto, alm. 8 cifret sms
nummer og så lige disse to:
Ingen fysisk adresse og intet CVR nr.

Det virker stadig ikke seriøst nok til at jeg ville putte så meget som 50
øre på en konto hos smscentral.dk

Fra : René Jacobsen

Dato : 23-08-04 22:22

> Hvad så med de andre parametre, altså privatbankonto, alm. 8 cifret sms
> nummer og så lige disse to:
> Ingen fysisk adresse og intet CVR nr.

Der er faktisk en fysisk adresse under "Hvordan sætter jeg penge ind på
min konto hos smsCentral ?".

Nu kender jeg ikke reglerne for salg mellem virksomheder men jeg kunne
da godt forstille mig der var et problem i forhold til det manglende cvr
nr og spørgsmålet om priserne er med eller uden moms(hvis virksomheden
ikke er momsregistreret så må priserne jo være med moms men det står der
intet om) samt den fysiske adresse der ikke er særlig let at finde for
at sige det på en pæn måde.

René

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-08-04 10:14

On Mon, 23 Aug 2004 23:21:47 +0200, René Jacobsen
<r1@post.cybercity.dk> wrote:

>hvis virksomheden ikke er momsregistreret så må priserne jo være
>med moms men det står der intet om

Hvis man ikke er momsregistreret, så betaler man selvfølgelig heller
ikke moms, og dermed må priserne altså være uden moms. (og det er så
den pris både private og virksomheder kommer til at betale, da der
ikke er nogen moms der kan trækkes fra).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!