Problemer med menuer og frames
Fra : Jorgen [2400/DK]

Dato : 17-08-04 17:28

'Hej,

jeg har problemer med mine frames i:

www.jorgen.dk/beta

Menuen til Venstre, den er afgrænset af min frame,.. Hvordan får jeg den til
at "overlappe" den normale side (frame) i højre side ???

Tak,
jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-08-04 18:18

Jorgen [2400/DK] skrev:

>Menuen til Venstre, den er afgrænset af min frame,.. Hvordan får jeg den til
>at "overlappe" den normale side (frame) i højre side ?

Den nemmeste måde:
Lad være med at bruge frames, det er meget dårlig ide at bruge i
dag.

Vil du bruge frames, så skal du have fat i en anden menu.

F.eks.
http://www.milonic.com/menu/frames/

PS. Den helt rigtige gruppe til spørgsmålet havde været
--
Knud

Fra : Jorgen [2400/DK]

Dato : 17-08-04 19:11

Selvom det er den forkerte gruppe..

"Lad være med at bruge frames, det er meget dårlig ide at bruge i dag" = ??

Nu har jeg ikke interesseret mig synderligt for webdesign siden 1999...

hvad er så alternativet til frames ???

- jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-08-04 19:49

Jorgen [2400/DK] skrev:

>hvad er så alternativet til frames ?

At undlade at bruge det

Nu ligger hele din menu jo allerede i to eksterne filer, så er
det jo blot at linke til dem, så godt nok på hver side, men der
er jo stadigvæk kun et sted at rette menuen.

Herudover har du uden tvivl mulighed for at bruge noget
serverside (ssi, php eller asp) til at inkludere indhold med.

Det skulle også være muligt at lave det samme i FP, hvis der er
FP Extensions på webhotellet.
Her er jeg dog ikke lige klar over hvordan det fungerer.

Den største ulempe ved at bruge frames er at søgemaskiner finder
dine sider og linker til dem ude af framesættet, så besøgende får
bl.a. ikke menuen at se.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

--
Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-08-04 04:58

Det kan du ikke. Så gør dig selv en tjeneste og drop frames.

Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 26-08-04 15:55

Hej Jørgen

Jeg har hentet en menu hos http://www.burmees.nl/menu/menus.htm

Jeg bruger også frames og synes at menuen virker fint. Du kan kigge lidt på
www.bregning.it - der er 3 sider i et frameset: menu, top og indhold - og
menuen lapper indover indholdssiden.

Tim