Tarm udrensende middle
Fra : Enggaard

Dato : 17-08-04 13:46

Jeg fik for noget tid siden udføet et endoskopi.
Før undersøgelsen skulle jeg drikke noget pulver eller vædske af 2 gange
samt 4 liter vand
Kender nogen navnet på dette medicin. Eller findes der noget tilsvarende man
kan købe i håvdkøb eller naturmedicin,
Normale afførende midler blødgør kun hos mig.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-08-04 21:13

Enggaard wrote:
> [...]
> tilsvarende man kan købe i håvdkøb eller naturmedicin,
> Normale afførende midler blødgør kun hos mig.

Der findes utallige.
F.eks. er Movicol er ganske effektivt.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Brian A.

Dato : 18-08-04 13:31

"Enggaard" <No@email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> kan købe i håvdkøb eller naturmedicin,
> Normale afførende midler blødgør kun hos mig.

Hvis du er til det lidt alternative, så spørg en af dem som sælger Aloe Vera
produkter. De har svjv noget som nok skal åbne for sluserne ;)

Fra : G.B.

Dato : 18-08-04 16:23

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i meddelelsen

> Hvis du er til det lidt alternative, så spørg en af dem som sælger
> Aloe Vera produkter. De har svjv noget som nok skal åbne for sluserne
> ;)

De stoffer i Aloe barbadiensis, som "kan lukke op for sluserne", findes
ikke i disse "produkter". Dem skal man på apoteket for at få.

Det drejer sig nemlig om aloë-emodiner (afførende glykosider), som er
kraftigt afførende i doser på få milligram, og der advokeres fra MLM-
fiduserne kraftigt for, at deres "produkter" netop IKKE indeholder disse
stoffer.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Timo Jensen

Dato : 18-08-04 21:17

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> [...]
> kraftigt afførende i doser på få milligram, og der advokeres fra MLM-
> fiduserne kraftigt for, at deres "produkter" netop IKKE indeholder disse
Det er simpelthen et EU-krav at der højest er 0.1 ppm Aloin i produkter til
indtagelse. Sælgere af et kendt og stort amerikansk mærke i danmark, hævder at
de højst har 2% aloin i deres drikke. Måske kan disse anvendes til problemet .-)
Der er dog næppe så meget i deres produkter, da grænseværdien i USA er på 50
ppm, altså væsentligt mindre end 2%.

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/
Aloe Vera debat for alle http://62.243.201.230/forum (under test, kig ind)

Fra : Preuthun

Dato : 19-08-04 22:06

"Enggaard" <No@email.com> skrev i en meddelelse
> Normale afførende midler blødgør kun hos mig.

Hej Enggaard.
Det ser ud til at det du ønsker er at få rigtig tynd mave. Det kan du få ved
at spise magnesium piller.
Dengang vitaminpillefabrikanterne ikke længere kunne sælge tabletterne på
tilsætningen af Selen (ca.1992), indførte man magnesium til tabletterne. (Nu
også med Magnesium) Dog kun med 25% af anbefalet daglig..., fordi man ellers
let kunne risikere at få tynd mave.
Hvis du hellere vil forsøge med noget alternativt, kan jeg anbefale dig at
indtage 250g tørrede abrikoser. Jeg opdagede sidste jul, at disse,
ihvertfald på mig, havde en stærk laksativ effekt. For at blive sikker på om
det var abrikoserne der gav effekten dobbeltcheckede jeg atter med abrikoser
fra to andre forhandlere.
God fornøjelse.

Mvh. Jan Preuthun

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 22:58

Hejsa

> [...]
man
> kan købe i håvdkøb eller naturmedicin,
> Normale afførende midler blødgør kun hos mig.

Tjae, 5g C-vitamin skulle nok kunne sætte gang i din tarm, hvis du altså vel
at mærke er rask, og ikke er angrebet af forkølelse, enfluenza, eller andet
som tærer hårdt på dit C-vitamin niveau

Der vil kun gå nogle få min før din mave den rumler..

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : Lyrik

Dato : 22-08-04 02:16

> [...]
> Jeg fik for noget tid siden udføet et endoskopi.
> Før undersøgelsen skulle jeg drikke noget pulver eller vædske af 2 gange
++++++++++++++++++++++++++++++
Ja! det hedder VAND!! Og det er ikke en joke! Før man begyndte med
afføringsmidler brugte man VAND!
Opskriften er:"Drik tre glas vand i en køre, så skider du efter et kvarter!
Efter de 4 liter vand du beskriver, så er det intet under at du er blevet
"udrenset".

Hilsen
Jens

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-08-04 12:49

Lyrik wrote:
> Opskriften er:"Drik tre glas vand i en køre, så skider du efter et
> kvarter!

Sikke dog noget pladder - har du selv (eller en af dine nærmeste) oplevet
forstoppelse ???
Ensige oplevet kronisk forstoppelse.....

Fra : Lyrik

Dato : 23-08-04 15:21

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Sikke dog noget pladder - har du selv (eller en af dine nærmeste) oplevet
> forstoppelse ???
> Ensige oplevet kronisk forstoppelse.....
++++++++++++++++++++++++++++++
Det jeg snakker om er ikke noget jeg formoder. Det er kontant, faktisk
viden!
Jeg er aftensygehjælper på et plejehjem fuld af potientelt forstoppede
mennesker!
Problemet burde ikke være et problem. Det drejer sig følgende ting:

1. Ikke at forfalde til afhængighed af afføringsmidler, idet de får tarmene
til at blive dovne og får peristaltikken til at gå i stå. Endvidere giver de
mavekneb på længere sigt.

2. Erstat afføringsmidler med vand som tidligere beskrevet. Minimum 3 hele
glas koldt vand indtages helst inden maden og i én køre!
Når vandmængderne skyller uhindret ned i tarmen, så sker der noget efter ca.
15 minutter-1/2 time.

3. Rigelig med gangmotion, hvis man kan gå. Det får bugmusklerne til at
massere tarmene så de kommer igang igen.

4. For de rigtig-rigtig smarte-Lider man af knoldet hård afføring, som er en
pine at sidde og presse med, så indkøber man en klystersprøjte på apoteket.
Det er i mit tilfælde en rød gummibold med en plastikspids.
Gummibolden fyldes med almindeligt postevand fra hanen og føres ind i tarmen
som "et termometer".
Bolden tømmes ind i tarmen(nej det er helt ufarligt med almindeligt
postevand). Man kniber sammen og sætter sig på potten. Så giver man los!
Toiletbesøg overstået på 10 sekunder, numse fin og ren og kan aftørres med
et enkelt blad rulle!))

Voila!

Hilsen Jens

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-08-04 16:22

Lyrik wrote:
> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:5L%Vc.713$SA4.513@news.get2net.dk...

> ++++++++++++++++++++++++++++++

??

> potientelt forstoppede
> mennesker!

Det er nok dét der er kodeordet - der da himmelvid forskel på forstoppelse,
og så dét at man er i risiko for forstoppelse

> 1. Ikke at forfalde til afhængighed af afføringsmidler, idet de får

Der er adskillige midler der ikke skaber afhængighed og giver doven tarm;
f.eks. movicol og alm. laktulose.

> [...]
> hele glas koldt vand indtages helst inden maden og i én køre!
> Når vandmængderne skyller uhindret ned i tarmen, så sker der noget

Men hvem siger, at vandet kan skylle uhindret ned i tarmen?
Vi snakker jo om forstoppelse her, som kan have utallige årsager...

> 3. Rigelig med gangmotion, hvis man kan gå. Det får bugmusklerne til
> at massere tarmene så de kommer igang igen.

Oplagt, og derfor er det ikke normalt få os sunde og raske mennesker, at vi
pludseligt får forstoppelse
Min baggrundsviden stammer da også fra personer med lammelser, eller andre
sygdomme/skavanker i bevægeapparatet.

> 4. For de rigtig-rigtig smarte-Lider man af knoldet hård afføring,

Uden egentlig at vide det, så vil jeg da gætte på, at dette netop er en
metoder giver doven tarm ?

Fra : Lyrik

Dato : 23-08-04 18:49

> [...]
> pludseligt får forstoppelse
> Min baggrundsviden stammer da også fra personer med lammelser, eller andre
+++++++++++++++++++++++++++
De allerfleste og især kvinder, er ganske normalt fungerende. Men en
kørestolstilværelse passiviserer mennesker og fører til at en
plejehjemsbeboer oplever kun at have afføring hver 2. eller hver 3. dag. Det
er noget som de skal vende sig til at acceptere. Hvis der ikke er desiderede
lammelser, så er det en ganske almindelig erfaring at det ikke giver
problemer ud over bekymringen.
Normale mennesker som oplever forstoppelse uden til grund liggende
lammelser, kan rolig ty til "vandkuren".
Når vandet indtages massivt inden man spiser noget, så er maven tom og
tillader vandet uhindret at passere ned i tarmen hvor den opsuges af den
træge afføring og gør maven lind.

> Uden egentlig at vide det, så vil jeg da gætte på, at dette netop er en
> metoder giver doven tarm ?
+++++++++++++++++++++++++++++++
Endetarmen er ikke en tarm i den forstand, at den er en lang tubeformet
tarm.
Inden for den korte endetarmsåbning som er nogle få centimeter ligger noget
som man kunne kalde et "depot".
Det kan sammenlignes med en lille plastikpose. I toppen af den sidder en
yderligere indmunding, som et ekstra "numsehul". Derfra begynder den
egentlige tarm som fører videre ind i kroppen. Det er kun den afføring som
befinder sig i "depotet" der udtømmes ved toiletbesøg.
Det vand man indsprøjter skyller kun i depotet.

Hilsen
Jens

Fra : Christina

Dato : 08-09-04 11:02

Lyrik wrote:
> [...]
> postevand). Man kniber sammen og sætter sig på potten. Så giver man
> los! Toiletbesøg overstået på 10 sekunder, numse fin og ren og kan

det minder mig om at man kan bruge bruseren til at skylle endetarmen igennem
med...puuha, det virker...og at spise havregrød om morgenen....det kurerede
min forstoppelse....

Fra : G.B.

Dato : 08-09-04 16:10

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i meddelelsen

> det minder mig om at man kan bruge bruseren til at skylle endetarmen
> igennem med...puuha, det virker...

Nu stopper (nånej...) du! Det her bliver lidt for kinky til min smag.
Er det ikke farligt? Nej, forsvind, billeder - vig fra mig!!!... )

> og at spise havregrød om morgenen....det kurerede min forstoppelse....

Ja, det er skidegodt.... ))

Fra : Christina

Dato : 09-09-04 22:06

G.B. wrote:
> [...]
>
> Nu stopper (nånej...) du! Det her bliver lidt for kinky til min smag.
> Er det ikke farligt? Nej, forsvind, billeder - vig fra mig!!!...

*lol* hvilke billeder?

Det er ret specielt, men det virker!!! -og jeg tror det er mere sundt end
farligt....
Hvis nogen ønsker nærmere instrukser, så bare skriv.. ;)

> Ja, det er skidegodt.... ))

Og så smager det da også ok

Fra : G.B.

Dato : 09-09-04 23:50

> *lol* hvilke billeder?

Mentale billeder, af Christina, som stikker bru... hrm... rødme... )

SÅ stopper vi!

(havregrød)
> Og så smager det da også ok

Jeg foretrækker mysli (usødet, og uden kokos og banan). Men jeg er måske
også lidt af et luxusdyr...

Fra : Christina

Dato : 10-09-04 08:36

G.B. wrote:
> "Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i meddelelsen

> Mentale billeder, af Christina, som stikker bru... hrm... rødme...
> )
>
> SÅ stopper vi!

Nå okay *g*

> (havregrød)
>
> Jeg foretrækker mysli (usødet, og uden kokos og banan). Men jeg er
> måske også lidt af et luxusdyr...

Troede luxusdyret var den der ville have det sødt ;)

Fra : Lyrik

Dato : 12-09-04 22:59

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
igennem
> med...puuha, det virker...og at spise havregrød om morgenen....det
Keep the water flowing!

Hilsen
Jens