Åbne database fra anden web-side
Fra : Michael Larsen

Dato : 17-08-04 12:44

Hej NG

Jeg sidder og overvejer om det er muligt at åbne en database fra en anden
webside på min egen hjemmeside...
I dette tilfælde kender jeg stien til databasen og vil gerne connecte til
den - for derefter at trække diverse felter ind på min egen hjemmeside...Er
dette muligt ?

Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-08-04 14:11

Michael Larsen skrev:

> Jeg sidder og overvejer om det er muligt at åbne en database
> fra en anden webside på min egen hjemmeside...

Hvis du ikke har lokalnetsadgang til databasen (dvs. kan finde
databasefilen via filsystemet på din egen webserver), er det ikke
umiddelbart muligt.

Man kan i et vist omfang benytte webservices til at lave
forespørgsler til eksterne databaser, men det skal sættes op på den
server hvor databasen ligger.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Larsen

Dato : 17-08-04 14:21

> Hvis du ikke har lokalnetsadgang til databasen (dvs. kan finde
> databasefilen via filsystemet på din egen webserver), er det ikke
> umiddelbart muligt.

Det er netop det smarte af det..... Den findes faktisk i samme filsystem på
min egen webserver !!
Jeg undrer mig bare, hvordan connection-strengen skal se ud i dette tilfælde

Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-08-04 14:33

Michael Larsen skrev:

> Det er netop det smarte af det..... Den findes faktisk i samme
> filsystem på min egen webserver !!
> Jeg undrer mig bare, hvordan connection-strengen skal se ud i
> dette tilfælde

Du skal bare skrive stien til databasen ind i connection:

<%
Set demoConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
'this is the line to change
demoFilePath = "E:\database\foo.mdb"
demoConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
"Data Source=" & demoFilePath & ";"
%>
--
Jens Gyldenkærne Clausen