Hvad er "delus.exe" filen for en ondert?
Fra : Poul

Dato : 17-08-04 09:08

Hey

Jeg er kommet lidt i tvivl om hele min sikkerhed. Jeg synes ellers min pc
var fort knox ift. den viden jeg nu havde om sikkerhed. En viden som ikke er
overvældende, men jeg har dog tilegnet mig noget gennem tiden, men nu er jeg
kommet i tvivl.

I nat var jeg i OE og da jeg var ved at oprette en ny postkonto (pop3) og
var ved at skrive navn ind osv., lukke OE lige pludselig ned. De andre
programmer på computeren opførte sig ikke underligt, men det var som om, at
der var een derude, der havde kontrol med mit OE program og lige lukkede den
bedst som jeg lige havde fået skrevet de forskellige ting ind (mailserver
osv.)

Efter dette var sket 3-4 gange, "fik jeg lov" til at skrive færdigt og
oprette kontoen. Trods et hav af efterfølgende skanninger med diverse
onlinescannere samt eget antivirusprogram (Norman AVP) samt portscanninger
var der ikke noget der tydede på at jeg var inficeret.

Anyway... jeg kom til at slette en windows-fil og ville køre
systemgendannelse og det gik da også fint, idet jeg blot gendannede den til
i går, men inden jeg kom ind i windows (altså inden skrivebordet kunne ses),
kom windows med en meddelelse om at "filen DELUS.EXE mangler" eller "Kunne
ikke finde filen delus.exe i dokumenter\PJ\lokal settings\temp internet
files (er ikke sikker på rækkefølgen men mener det var sådan.

Jeg ledte på nettet efter "delus.exe" og fandt en masse sider om hijacking
om worms m.m. .... Nogle der har en idé om, hvad det er for en ond fil jeg
pludselig manglede ved gendannelsen?

Tak for hjælpen

mvh
Poul