Compaq
Fra : jn

Dato : 17-08-04 09:03

Hej

Hvor skal man begynde at lede, når den slet ikke når så vidt som til BIOS,
står bare med det røde "Compaq" logo, og kommer ikke videre.

Jan

Fra : Pophaar

Dato : 17-08-04 09:32

Formentlig hos en forhandler af nye pc'er (dog ikke Compaq).

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 17-08-04 10:05

Prøv at tage alt ud af usb og firewire porte inden opstart. Virker på
kærestens ScumPaq.

/JD

Fra : jn

Dato : 17-08-04 11:50

"Jimmy Damsgård" <noname@SLETnospam.dk> wrote in message
> Prøv at tage alt ud af usb og firewire porte inden opstart. Virker på
> kærestens ScumPaq.

Kun skærm/tastatur/mus/højtaler/LAN tilslutet, ej noget tilsluttet
USB/FireWire

Fra : Leony

Dato : 17-08-04 13:32

"jn" <jn@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor skal man begynde at lede, når den slet ikke når så vidt som til
> BIOS, står bare med det røde "Compaq" logo, og kommer ikke videre.

Hvilken Compaq drejer det sig om?
Er "format c:" en mulighed?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Hauge

Dato : 17-08-04 13:47

Hejsa

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in message
> Er "format c:" en mulighed?

Er det ikke svært, når man ikke kommer længere end til bios-opstart?

/Hauge

Fra : Leony

Dato : 18-08-04 07:40

> Er det ikke svært, når man ikke kommer længere end til bios-opstart?

Der kunne ligge et eller andet på disken, som låser opstarten.

Fra : Anders F

Dato : 17-08-04 15:20

"jn" <jn@hotmail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvor skal man begynde at lede, når den slet ikke når så vidt som til BIOS,
> står bare med det røde "Compaq" logo, og kommer ikke videre.

Ingen bip? Så er det svært...

Start med at lige trække alle kort, processor og ram ud og sæt dem i igen.
Det "ordner" mange fejl (oxidering og lignende der skaber dårlig kontakt i
stik/sokler).

Mvh.
Anders

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 17-08-04 19:31

> [...]
>
> Hvor skal man begynde at lede, når den slet ikke når så vidt som til BIOS,
> står bare med det røde "Compaq" logo, og kommer ikke videre.

Hej

Kan du få liv i den med en boot-diskette?

Jeg har været ude for en maskine, der opførte sig som din, og her var det en
defekt harddisk.

Så prøv først med en botdiskette, og derefter at pille alle drev fra (dog
ikke diskettedrevet.....) og se om der kommer liv i den med bootdisken.

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 17-08-04 20:02

"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så prøv først med en botdiskette, og derefter at pille alle drev fra (dog
> ikke diskettedrevet.....) og se om der kommer liv i den med bootdisken.

Der kom liv efter DVD drev blev afmonteret,
DVD drev monteret igen, men skulle lige ind i bios og
sætte sek. master og slave.
Så virker det igen, MED DVD drev.

Hmm mystisk.

Jan