smerter i øret
Fra : Lampen

Dato : 16-08-04 19:24

Hej, for nogle måneder siden, fik jeg propper i ørene(altså ligesom når
man letter i et fly), når jeg lagde mig tl at sove, eller faktisk, prop
i øret, for det var kun i venstre. Det var rimeligt ubehageligt, og
kunne vare i flere timer før det gik over når jeg var stået op, og jeg
hørte også dårligere på øret mens det stod på.

Nu har jeg så prøvet at rode rundt med en vatpind, for at se om der var
noget snask derinde, og det var der da, men nu har jeg fået en susen for
øret, og mere en konstant følelse af proppen i øret, selvom det dog ikke
er lige så kraftigt. (Jeg er lidt bange for at jeg har ramt noget inde i
øret jeg ikke må)

Det skal siges at jeg fik en mindre tinitus på netop det venstre øre for
ca. 1/2 år siden.

Er der nogen der ved hvad det her er, eller hvordan jeg kommer af med
det ? Skal jeg gå til normal læge, eller en speciel øre læge ?

Evt. nogen der kan anbefale en til mig.

Mvh Lampen.

Fra : G.B.

Dato : 16-08-04 21:54

Lampen <Lampen@nospam.net> skrev i meddelelsen news:cZ6Uc.35086
$Vf.1986026@news000.worldonline.dk:

> [...]
> Nu har jeg så prøvet at rode rundt med en vatpind, for at se om der var
> noget snask derinde, og det var der da, men nu har jeg fået en susen

Du må ALDRIG rode rundt i øret med en vatpind. Det kan gøre det endnu
værre. Jeg havde selv en lignende oplevelse, hvor jeg efter en lejrtur
vågnede og næsten ikke kunne høre på venstre øre, så jeg ringede til
lægevagten. Lægen skyllede øret med en meget stor øresprøjte, og fiskede
en klump voks ud på størrelse med et cigaretfilter. Det tog fem minutter,
så var øret normalt igen.

Så gå til lægen!

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Lampen

Dato : 17-08-04 15:17

Hej, tog til en ørelæge, og hun fandt en masse snavs i mit øre. Dog
skyllede hun det dog ikke ud, men hev det ud med et eller andet
instrument :D

Og vupti så havde jeg perfekt hørelse tilbage.

Jeg undrer mig over hvad de gjorde i middelalderen da de ikke havde
ørelæger.

Fra : Erik

Dato : 17-08-04 17:10

Lampen wrote:

> Jeg undrer mig over hvad de gjorde i middelalderen da de ikke havde
> ørelæger.

Dengang kunne en åreladning kurere hvadsomhelst

--
Erik

Fra : G.B.

Dato : 18-08-04 01:33

Erik <nowhere@i.hatespam> skrev i meddelelsen news:41222dc9$0$168
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Dengang kunne en åreladning kurere hvadsomhelst

Næsten - man brugte nu også kraftige afføringsmidler som kalomel, som er et
kviksølv-salt (Don't try this at home, kiddos!!!). Der var endda en engelsk
læge som dannede skole ved at påstå, at ALLE sygdomme kunne kureres ved
hjælp af åreladninger og kalomel. Det minder lidt om Aloe-vera-profeterne i
dagens Danmark - hehe...

Fra : G.B.

Dato : 18-08-04 01:30

Lampen <Lampen@nospam.net> skrev i meddelelsen news:WqoUc.35266
$Vf.1998579@news000.worldonline.dk:

> Hej, tog til en ørelæge, og hun fandt en masse snavs i mit øre. Dog
> skyllede hun det dog ikke ud, men hev det ud med et eller andet
> instrument :D
> Og vupti så havde jeg perfekt hørelse tilbage.

Rart at høre. Og det tog højst fem minutter, og var helt smertefrit,
ikke? Og man bliver så glad for doktormanden bagefter.

> Jeg undrer mig over hvad de gjorde i middelalderen da de ikke havde
> ørelæger.

Jamen - det havde man skam i middelalderen (dengang var det bare
barbereren eller en bartskær) - og længe før. Og proceduren var stort set
den samme som i dag...

Det er såmænd ikke meget mere end ti-femten år siden at der lå sådan en
gammeldags barber i Købmagergade, lige overfor Illum ved siden af hatte-
forretningen Petitgas, som satte igler på og åreladede...

Fra : Lampen

Dato : 19-08-04 13:00

G.B. wrote:
> [...]
>

> Rart at høre. Og det tog højst fem minutter, og var helt smertefrit,
> ikke? Og man bliver så glad for doktormanden bagefter.

Jo! :)
Har aldrig haft så god hørelse før, kan høre biler meget længere væk osv.

Tilgengæld støjer min computer nu ekstra meget :(

Fra : G.B.

Dato : 19-08-04 13:29

Lampen <Lampen@nospam.net> skrev i meddelelsen news:DD0Vc.36318$Vf.2022164
@news000.worldonline.dk:

> Tilgengæld støjer min computer nu ekstra meget :(

Så må du jo ud og køve et vandkølet kabinet:

http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=COLD,COWA,COWACC

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Peter Græbe

Dato : 19-08-04 15:15

G.B. skrev:

> [...]
> en klump voks ud på størrelse med et cigaretfilter. Det tog fem minutter,

Der kan man bare se. Ringede du virkelig til *lægevagten* pga.
pludseligt opstået nedsat hørelse? Kunne diagnosticering og behandling
virkelig ikke have været klaret af egen læge? Eller var du bange for
galopperende acusticusneurinom?

Peter Græbe

Fra : Lampen

Dato : 19-08-04 18:19

Peter Græbe wrote:

> [...]
> pludseligt opstået nedsat hørelse? Kunne diagnosticering og behandling
> virkelig ikke have været klaret af egen læge? Eller var du bange for

Hehe jeg ved ikke hvad det sidste ord betyder. Må dog indrømme det måske
var lidt langt ude at ringe til nattevagten, men har aldrig prøvet sådan
noget før, og gik lidt i panik.

Fra : G.B.

Dato : 20-08-04 00:23

Peter Græbe <nospamto@glyf.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> pludseligt opstået nedsat hørelse? Kunne diagnosticering og behandling
> virkelig ikke have været klaret af egen læge? Eller var du bange for

Ja. Jeg havde været på skydebanen (dysekanon), og var derfor nervøs for,
at det kunne være en beskadiget hørenerve. Desuden opstod tilstanden
akut, umiddelbart efter øvelserne, hvis du endelig vil vide det.

Jeg har været hos lægen to gange de sidste ti år - for tre år siden for
at få taget mit kolesteroltal og en HIV-test, og for et år siden for at
få en påkrævet lægeerklæring i forbindelse med erhvervelse af kørekort.

Kald mig bare hypokonder...