Safe-mode! Jeg er på spanden.
Fra : Bo Ramsing

Dato : 16-08-04 15:47

Hej,
jeg har normalt intet med php o.lign at gøre, men lige står jeg og skal
ændre "et eller andet" og jeg kan bare ikke finde ud af det.
Alså: jeg er ved at lægge et galleri ind i en hjemmeside (board). Galleriet
forlanger at "safemode" er deaktiveret.
Jeg går ud fra?? at det skal ændres ved hjælp af "myphpadmin"
Når jeg logger ind på "myphpadmin" (mit webhotel er b-one), så får jeg en
liste over tabeller der er så lang som en arm.
Jeg har læst side op og side ned på nettet om safemode og har læst hvad der
var her i gruppen, men lige meget hjælper det.
Hvor kan jeg sætte safemode til "deaktiveret"?

Mange tak for hjælpen
Bo

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-08-04 16:03

On Mon, 16 Aug 2004 16:47:01 +0200
"Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de> wrote:

> [...]
> hvad der var her i gruppen, men lige meget hjælper det.
> Hvor kan jeg sætte safemode til "deaktiveret"?

kan du ikke. Det er noget som b-one styrer og jeg tvivler på at de vil
gøre det (så dumme er de _trods alt_ ikke).
læs mere her:
http://dk2.php.net/manual/en/features.safe-mode.php

Fra : Anders Lund

Dato : 16-08-04 16:04

Bo Ramsing wrote:

> Hvor kan jeg sætte safemode til "deaktiveret"?

Måske er det der i php.ini hedder "safe_mode".

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bo Ramsing

Dato : 16-08-04 16:42

Det vil jeg gerne prøve Anders. Hvor finder jeg php.ini?
Mvh
Bo

Fra : Bo Ramsing

Dato : 16-08-04 16:53

Jeg har med regedit fundet noget på min egen maskine. Måske er det det du
mener? Der står:
Safemode php REG_BINARY cb c3 20 41

Er det her jeg skal ændre noget eller er det hos b-one?
Mvh
Bo

Fra : Jakob Jensen Pruehs

Dato : 16-08-04 17:03

> Er det her jeg skal ændre noget eller er det hos b-one?

Ændringer du foretager på din lokale maskine har intet at gøre med
indstillingere på dit webhotel.
Hvis ikke b-one giver dig adgang til indstillingere, så kan du ikke gøre
noget.

Filen "php.ini" er PHP's konfigurationsfil, som ved de fleste opsætninger
gælder globalt (det vil sige for alle webhoteller på en server).
Hvis du har adgang til at ændre indstillingerne, så vil det oftest ske ved
at du f.eks. via et kontrolpanel, har mulighed for at ændre bestemt
indstillinger, eller måske endda skrive helt frie kommandoer til din
virtuelle host (det er så lokale indstillinger, som kun gælder for dit
webhotel).

I praksis betyder det for dig: Hvis ikke du kan se noget med
httpd-indstillinger, eller php-indstillinger i dit kontrolpanel, så kan du
nok ikke gøre noget, med mindre at supporten hos din udbyder kan/vil hjælpe.

Jakob Jensen Pruehs
Serverløsninger til alle behov! (Egen server fra 100,- DKK/md.)
www.jakobjp.com