Soekris/m0n0wall og flere IP adresser?
Fra : Joe Doe

Dato : 16-08-04 12:27

Jeg har en Soekris 4801 og bruger den med m0n0wall (v1.0). Jeg vil nu have
den flyttet til en anden ADSL linie, hvor jeg har 32 IP adresser, delt op på
følgende måde:

|INET/ADSL
|
|8xIP
[ Soekris ]
|16xIP
|8xIP
|
|LAN

Dvs. at jeg har 8 IP adresser "udenfor" mit LAN således, at jeg kan sætte
maskiner udenfor firewall. Jeg har så to subnets indenfor på LAN.

Hvordan gør jeg det rent praktisk i m0n0wall? Jeg er vant til at arbejde med
FreeBSD og rc.conf m.v. men jeg forstår ikke helt hvordan jeg laver denne
løsning. Nogen idéer eller praktiske erfaringer med m0n0wall?

Fra : Joe Doe

Dato : 20-08-04 09:14

> Jeg har en Soekris 4801 og bruger den med m0n0wall (v1.0). Jeg vil nu have
> den flyttet til en anden ADSL linie, hvor jeg har 32 IP adresser, delt op

> følgende måde:

Er der virkeligt slet ingen der kender til problematikken?