Ny pc til videoredigering
Fra : mek

Dato : 15-08-04 22:59

Skal have ny pc som udelukkende skal bruges til video og
fotoredigering, men kunne godt bruge lidt hjælp....

Min nuværende, som er ret sløv specielt når det gælder videoredig.
regner jeg med at beholde til netsurf og småting (regner ikke med
det kan svare sig at opgradere dele i den)

Dette er min nuværende.

CPU: Intel P IIIE , 1000 MHz (7,5x133)
Bundkort: Asus MED 2001
Chipset: VIA VT82C694X apollo pro133A
Ram: 384 MB (SD Ram)
Grafik: Riva TNT2 (32MB)
Lyd: Creative SB PCI128 (Ensoniq ES5880)

Og den nye skulle gerne være en hel del hurtigere,
Budget er Ca. 5000, hvor langt kommer man med det, og hvad
ville i sætte sammen til de pænge.

Mvh
Knudsen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 16-08-04 08:46

"mek" <@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og den nye skulle gerne være en hel del hurtigere,
> Budget er Ca. 5000, hvor langt kommer man med det, og hvad

Prøv at undersøge muligheder hos denne virksomhed:
http://www.dansk-av-teknik.dk/

Her forhandles en maskine, der bærer det fra filmverdenen
kendte
navn *Casablanca".

Lad det være skrevet med det samme, at jeg ikke har
forbindelser
af nogen art med virksomheden, blot har jeg selv for år
tilbage
foretaget indkøb i forbindelse med mit arbejde.

Du kan sikkert få gode råd og svar i gruppen, der omhandler
dk.edb.videoredigering.

Hans-Jørgen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-08-04 09:02

Hans-Jørgen Sindholt wrote:

> http://www.dansk-av-teknik.dk/
> Her forhandles en maskine, der bærer det fra filmverdenen
> kendte
> navn *Casablanca".

Og priserne starter ved kr. 11.187,50 - godaw mand økseskaft.

Jesper G. Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-04 09:16

> Og priserne starter ved kr. 11.187,50 - godaw mand økseskaft.

Det er da kun en budget overskridelse på 123,75 %.

Jeg tror at han er politiker
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-08-04 10:33

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det er da kun en budget overskridelse på 123,75 %.
> Jeg tror at han er politiker

Eller også tror han at det offentlige betaler.

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 16-08-04 11:18

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev
i en meddelelse

> Og priserne starter ved kr. 11.187,50 - godaw mand
økseskaft.

Der er noget, der helt tydeligt viser, at du overhovedet
ikke har besøgt det pågældende websted.
Firmaet afholder faktisk udsalg, hvor flere modeller sælges
til under den pris, der i det oprindelige
spørgsmål, blev nævnt som en økonomisk grænse.

Prøv for en gangs skyld at opføre dig anstændigt.

Hans-Jørgen

Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt

Alle ind- og udgående E-mails testes for virus i
Norman Virus Control (NVC) v5.7 med Norman Personal Firewall
(NPF) v1.4
2004 fra TDC.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-08-04 12:01

Hans-Jørgen Sindholt wrote:

> Der er noget, der helt tydeligt viser, at du overhovedet
> ikke har besøgt det pågældende websted.

Jeg har været. Jeg har set.

> Prøv for en gangs skyld at opføre dig anstændigt.

Og det skulle komme fra dig.

Jesper G. Poulsen

Fra : Torben B. Abilgaard

Dato : 18-08-04 22:13

scripsit "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dm30p34e3hdg00n@dtext.news.tele.dk...
> Og priserne starter ved kr. 11.187,50 - godaw mand økseskaft.

Vrøvl. Der er da udstyr til under fem kilo:
Casablanca Avio m/ 20 GB Harddisk
Normalpris Kr. 8.450,- NU 3.995.-

Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-08-04 22:40

Torben B. Abilgaard wrote:

> Vrøvl. Der er da udstyr til under fem kilo:

http://www.dansk-av-teknik.dk/produkter/casapriser.htm

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 18-08-04 22:52

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev
i en meddelelse news:xn0dm6fb6hf7cr008@dtext.news.tele.dk...
> http://www.dansk-av-teknik.dk/produkter/casapriser.htm
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Den liste er også mig bekendt, men dersom man ser lidt
nøjere efter
http://www.dansk-av-teknik.dk/, vil man konstatere, at
virksomheden
åbenbart afholder udsalg med priser på visse modeller af det
i tråden
omtalte fabrikat. Du har formentlig prøvet at klikke på
knappen *Særtilbud* - eller?

Det oprindelige spørgsmål tog udgangspunkt i priser på under
kr. 5.000,-
-

Hans-Jørgen

Fra : preben nielsen

Dato : 17-08-04 07:54

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> skrev i en
meddelelse news:41206641$0$200$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Prøv at undersøge muligheder hos denne virksomhed:
> http://www.dansk-av-teknik.dk/

Hold da kæft hvor de har brug for en web-designer Styg
side.....

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-08-04 09:14

mek wrote:

> Budget er Ca. 5000, hvor langt kommer man med det, og hvad
> ville i sætte sammen til de pænge.

Først og fremmest skal du bruge et godt 2D-kort, dvs et Matrox. Kig i
dk.edb.hardware.grafikkort og læs nogle indlæg

Et par gode, hurtige diske er heller ikke at foragte. Og så ellers en
god prisbillig CPU-løsning. Husk på at CPU-priserne stiger nærmest
eksponentielt som funktion af clockfrekvensen.

Athlon XP2700+ eller Celeron D - du får ikke P4 for under 1000,-

Jesper G. Poulsen

Fra : none

Dato : 18-08-04 22:42

> Først og fremmest skal du bruge et godt 2D-kort, dvs et Matrox. Kig i
> dk.edb.hardware.grafikkort og læs nogle indlæg

Er et almindeligt graffikort ikke glimrende, er der speciel hardware
encoding på matroxkortene ??

> [...]
> eksponentielt som funktion af clockfrekvensen.
>
> Athlon XP2700+ eller Celeron D - du får ikke P4 for under 1000,-

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-08-04 22:49

none wrote:

> Er et almindeligt graffikort ikke glimrende, er der speciel hardware
> encoding på matroxkortene ??

Hvad er et almindeligt grafikkort?

Jeg går ikke udfra at dine videooptagelser har noget at bruge
3D-acceleration til, så til 2D-opgaver er Matrox klart at foretrække
(de er nu engang de bedste til 2D).

Men kig i gruppen, der er meget godt

Jesper G. Poulsen

Fra : none

Dato : 19-08-04 09:05

> Jeg går ikke udfra at dine videooptagelser har noget at bruge
> 3D-acceleration til, så til 2D-opgaver er Matrox klart at foretrække
> (de er nu engang de bedste til 2D).

Hej, jeg er ikke den originale spørger men var bare nysgerrig. Ved godt
at matrox bliver fremhævet for deres 2D kvaliteter men ati kort er nu
heller ikke ringe og det gør måske maskinen lidt mere alsidig. Det jeg
blot er ude efter er at maskinen ikke vil være bedre til videoredigering
med et matroxkort, men billedet vil (måske) stå lidt bedre, er det ikke
korrekt ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-08-04 15:02

none wrote:

> Hej, jeg er ikke den originale spørger men var bare nysgerrig. Ved

Nej, det ser jeg nu

> Det jeg blot er ude efter er at maskinen ikke vil være bedre til
> videoredigering med et matroxkort, men billedet vil (måske) stå lidt
> bedre, er det ikke korrekt ?

Jo.

Jesper G. Poulsen

Fra : none

Dato : 18-08-04 22:46

In article <h0RTc.496$DD.194@news.get2net.dk>, "mek" <@.dk> says...
> Skal have ny pc som udelukkende skal bruges til video og
> fotoredigering, men kunne godt bruge lidt hjælp....

Det er hvertfald vigtigt med så stor en harddisk som muligt, til
videoredigering kan du ikke få harddiskplads nok

Jeg ville vælge så hurtig en amd barton processor som der er råd til,
minimum 512 mb ram (helst mere), et bundkort med firewire indgang så du
kan redigere dv video (hvis det er aktuelt).

Hvis du skal redigere analog video er der nok andre krav til grafikkort,
men hør evt i videoredigeringsgruppen mht graffikkort.

Venlig hilsen

Jakob