IPadressen i formmailen
Fra : Ohlzen

Dato : 15-08-04 21:21

Hej nyhedsgruppelæser,

Hvordan får jeg "slæbt" en brugers IPadresse med i resultatet af
en formmail?

Jeg har prøvet med:

<input type="hidden" name="env_report"
value="REMOTE_HOST,REMOTE_ADDR,HTTP_USER_AGENT">

- men så er svaret i min e-mail blot:
"REMOTE_HOST,REMOTE_ADDR,HTTP_USER_AGENT"...

\Ohlzen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-08-04 21:45

Ohlzen skrev:

> Hvordan får jeg "slæbt" en brugers IPadresse med i resultatet af
> en formmail?

Du skal hente værdien via et serverscript - den kan ikke aflæses på
klientsiden.

> <input type="hidden" name="env_report"
> value="REMOTE_HOST,REMOTE_ADDR,HTTP_USER_AGENT">

Det ligner asp-servervariable (men muligvis ser de ud på samme måde
i php?)

Hvis du har asp på serveren, kan du udskrive variable som følger:

<%= Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") %>

Det kan sagtens gøres inde i value-parameteren til et input-
element:

<input type="hidden" name="env_ua" value="<%=
Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") %>">
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-08-04 22:00

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det ligner asp-servervariable (men muligvis ser de ud på samme måde
> i php?)

Jeg synes nu, det ligner nogle cgi-varabler. For at kunne bruge dem, skal de
være defineret i werverens cgi-script.

Det er derfor nødvendigt at tjekke med ens udbyder for at finde ud af,
hvordan en cgi-mailform skal/kan laves til den pågældende servers
cgi-script.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-08-04 22:03

Erik Ginnerskov wrote:

> werverens

Skulle have været: serverens

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ohlzen

Dato : 16-08-04 10:32

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Det er derfor nødvendigt at tjekke med ens udbyder for at finde ud af,
> hvordan en cgi-mailform skal/kan laves til den pågældende servers
> cgi-script.

Min udbyder tilbyder cgi, men det skal være mit eget...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-08-04 20:57

Ohlzen wrote:

> Min udbyder tilbyder cgi, men det skal være mit eget...

Tillader din udbyder så, at du bruger dit eget cgi?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ohlzen

Dato : 17-08-04 04:01

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Tillader din udbyder så, at du bruger dit eget cgi?

Ja...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-08-04 10:19

Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg synes nu, det ligner nogle cgi-varabler.

Det er muligt at det også kan laves med cgi-variable, men jeg ved
med sikkerhed at de tre nævnte variable kan hentes med
Request.Servervariables i asp (omend HTTP-udgaverne kan forfalskes
af en browser).

Hvis man bruger asp, behøver man ikke sætte noget særskilt op - så
er variablerne direkte tilgængelige, og de kan nemt skrives ind i
et skjult felt på formen (eller blot requestes direkte af
formhandleren).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ohlzen

Dato : 16-08-04 10:30

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Du skal hente værdien via et serverscript - den kan ikke aflæses på
> klientsiden.

Ovenstående har jeg hentet her på HTML.dk

> Det ligner asp-servervariable (men muligvis ser de ud på samme måde
> i php?)
>
> Hvis du har asp på serveren, kan du udskrive variable som følger:

Har jeg desværre ikke... Hvad gør jeg så?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-08-04 10:41

Ohlzen skrev:

> Ovenstående har jeg hentet her på HTML.dk

Hvor?

NB: Jeg er ikke "her" på html.dk - læs gerne siden her:
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>

> Har jeg desværre ikke... Hvad gør jeg så?

Har du adgang til andre serversidesprog (php el. lign).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ohlzen

Dato : 17-08-04 04:12

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Hvor?

Damn - nu kan jeg ikke finde artiklen...

> NB: Jeg er ikke "her" på html.dk

-havde ikke lige tænkt over, at nyhedsgruppen også læses andre
steder end på html.dk

- læs gerne siden her:
> <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>
>
> Har du adgang til andre serversidesprog (php el. lign).

Jeps, jeg har adgang til .php, men det er laaangt fra min stærke
side...