Hun maiuwer så meget...
Fra : Lykke Duelund

Dato : 15-08-04 20:58

Hej - er ny her...

Min kat, som godt nok tilhører racen der snakker meget (Orientaler), så ved
jeg godt nok ikke helt hvad der er gået af hende, hun miauwer SÅ meget lige
i øjeblikket.
Jeg ved ikke om det er fordi at hun har spyttet hendes p-pille ud igen...
Det kunne nemlig godt lyde som om at hun er kommet i løbetid...
Det er sådan en inderlig miauwen, lyder til tider sur og da hun har frisk
vand, en ren kattebakke og nok at spise, kan jeg ikke se at det skulle være
det...

Vi har været en del væk her i weekenden, så ved da ikke om det kan være det.
Vi var på stranden i går og væk fra middagstid til kl. 21.00 i dag, så om
det bare er fordi at hun er sur eller hva'!

Det skal nok også lige siges at vi først fik hende her sidste fredag!!!

Jeg er lidt i vildrede... For håber da ikke på at hun bliver ved, selvom man
nok vender sig til det...

Hilsen Elfi's nye mor - Lykke

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-08-04 22:29

On 2004-08-15 21:58:14 +0200, "Lykke Duelund" <tiger@driis.dk> said:

> Vi har været en del væk her i weekenden, så ved da ikke om det kan være det.
> Vi var på stranden i går og væk fra middagstid til kl. 21.00 i dag, så om
> det bare er fordi at hun er sur eller hva'!

Hejsa og velkommen til - og til lykke med den lille Elfi

Det kan *nemt* være det - især hvis hun er alenekat? Orientalere og
siamesere duer *ikke* til at være alene - de kan udvikle en reel
depression af det. Såå - med mindre du har overtaget hende med speciel
besked om, at hun er en af de ganske få ori'er, der helst skal være
alenekat, så er mit bedste råd, at hvis du ikke kan være hjemme hos
hende næsten hele tiden, så få en katte-ven til hende.

Snakkeriet slipper du dog næppe for, den slags katte *er* meget
snakkende Jeg har to siamesere, jeg er meget hjemme - men jeg får
altså også et møgfald, hvis jeg er for optaget af noget andet, og de
sludrer generelt meget med én. Vi synes jo det er herligt

Noget andet er, at p-piller er noget gedigent møg, som kan gøre
hunkatte ret uligevægtige - bortset fra, at de forværrer risikoen for
underlivsproblemer og kræft voldsomt. Er det med p-piller noget nyt,
for så kan det måske også være skyld i en evt. adfærdsændring? Min ene
kat blev en lille hystade - og da hun blev neutraliseret efter bare tre
måneder på p-piller (!), havde hun fået en hormonel underlivsbetændelse
af dem
Hvis du ikke skal bruge hende til opdræt, så overvej en neutralisering.
--
Knus fra Ann R

Fra : Lykke Duelund

Dato : 16-08-04 11:40

Hej igen

Vi skal til dyrlægen med hende her i starten af næste måned for at få hende
neutraliseret, både så vi
slipper for bøvlet med p-pillerne, chancerne for killinger og div. sygdomme.
Hun har lige haft killinger, så p-pillerne er vist noget nyt.

Hun er alenekat... Men håber da på at jeg kan få overtalt kæresten til at vi
skal have en ven til hende.

Ved godt at de snakker meget, og vi har da også nogle lange snakke om alt
muligt.

Grunden til at vi overtog hende, var at hun ikke kunne med hendes tidligere
ejers andre katte, hun var
vant til at være alene inde på et mindre værelse, til de fandt et nyt
hjem. - Nu er hun så kommet hjem
til os, hvor hun har muligheden for at komme ud og ellers har lov til at
bevæge sig rundt i hele hytten!

Det er vist lidt rodet!!! - Håber ikke I læser vild...

Hilsen Lykke

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 16-08-04 16:11

> Lykke Duelund skrev:

> Ved godt at de snakker meget, og vi har da også nogle lange snakke om alt
> muligt.

Det er bare så hyggeligt *GG*........og så kan de kan holde på en
hemmelighed

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar