Kattemiljø hjemmebyg - stabilitet...
Fra : Brian A.

Dato : 15-08-04 19:14

Hejsa!

Jeg har lovet min kæreste at bygge en stort kattemiljø til vores store kat
på sølle 7.5kg :)
Jeg har prøvet en gang før, men kunne ikke få skidtet til at være stabilt.
Hvordan får i pladerne til at sidde fast på stolperne. Det ser jo ud som om
at stolperne på fx denne: http://www.alttildyr.dk/bigimages/stkat1.jpg er
skåret over og pladerne er sat ind imellem stolpe-stykkerne - sådan lavede
jeg også mit første, med det resultat at det var så "vakkel-vorn", og katte
blev bange for det :(

Råd og erfaringer søges :)

ps: hvor skaffes "betrækket" billig(s)t?

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-08-04 19:30

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> writes:

> Hejsa!
>
> Jeg har lovet min kæreste at bygge en stort kattemiljø til vores store kat
> på sølle 7.5kg :)

> Råd og erfaringer søges :)

*G* Sorry.

Men der er faktisk hul i pladerne og i stolperne. De samles med en
gevindstang ø10 mm. Og det giver rigelig stabilitet, til de fleste
misser. Alternativt kan du lave det i en kraftigere version og evt
fastgøre det med en hyldeknægt mellem stolpen og pladen foroven.

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Brian A.

Dato : 15-08-04 21:11

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse
> "Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> writes:
> *G* Sorry.

Hehe :)

> [...]
> misser. Alternativt kan du lave det i en kraftigere version og evt
> fastgøre det med en hyldeknægt mellem stolpen og pladen foroven.

Tror jeg laver den med hyldeknægte, men eksperimenterer først med lidt andre
muligheder :)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-08-04 14:02

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> writes:

> Tror jeg laver den med hyldeknægte, men eksperimenterer først med lidt andre
> muligheder :)

Oki, giver du lige en update når du har fundet ud af noget godt :-?

Fra : Kari Eiffert

Dato : 16-08-04 17:37

> [...]
> blev bange for det :(
>
> Råd og erfaringer søges :)
>
> ps: hvor skaffes "betrækket" billig(s)t?

Hej vi lavede tårnet på en hel anden måde. Du kan se det her.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=145&folder=190&limit_start=0&limit_user=15

Vores hankat på godt 9 kg kan rent faktisk også komme op i toppen. Og det er
stabilt nok, til at to norske skovkatte på 5 kg kan lege fræs op og ned af
det. Hvis ikke du kan bruge det til andet er det da lidt inspiration

Mvh Kari