Konsekvens og positiv... :-/
Fra : Bufas

Dato : 15-08-04 18:13

Hey !

Min hund og jeg....

Til træning går det for det meste godt .... vi har førhen haft
"alvorlige" komminikationsproblemer.... dette er tildels løst via
ignorering og ændring af Hundeførens (undertegnede's) opførsel på
træningsbanen... Så langt så godt...

Nu har jeg så lært at være positiv, ikke højt råbende, rolig m.v.....

MEN... jeg mener. at man skal være konsekvent over for sin hund.... og det
er jo smadder nemt , så længe hund gør det man ber den om... _MEN_ når den
ikke gør det man gerne vil ha den til... hva gør man så ???

- Hvis man mener at du skal hund "sq høre efter hva jeg siger" (efter man
har prøvet med de pæne og lokkende kommando'er, som man mener at hunden
udemærket forstår)

Og her vil beder jeg ikke om forslag til kontaktøvelser,
lederskabsøvleser... men deri mod om konsekvens af at hund ikke gør det den
bliver bedt om...

Ergo... _HVORDAN_ er man både konsekvent og positiv ???

Håber i forstår hva jeg mener....

/Bufas

Fra : kenneth sørensen

Dato : 15-08-04 20:04

hej gruppe

det vil jeg også gerne have et svar på jeg har en gd som nogle gange syntes
at det er sjovt at træne og gør som mor siger. og så lige pludselig gider
dyret ikke mere og så gør han ellers som han selv har lyst til. og jeg kan
rose nok så meget og skæld ud virker jo slet ikke i denne situation.
godbidder gider dyret ikke spise når han bliver trænet det er jo bare mad,
får jeg nok af derhjemme.
jeg går til ringtræning med dyret og når han ikke gider mere så er han altså
håbløs og står bare og ser træls ud, jeg har set mange af de andre kan gejle
hunden op med stemme og ved at fjolle rundt og lignende men det virker ikke.

hilsen dorthe

Fra : DCH

Dato : 16-08-04 06:36

Når jeg træner med min hund og hund ikke gør hvad hun får besked om -
får hun en skideballe (føj) og bagefter en positiv vejledning om hvad
det var hun skulle ex.

Hun rejser sig fra plads - føj! - plads

Det vil jeg mene er både positiv kommunikation og konsekvens????

http://www.kandu.dk/

Fra : Zirfelt

Dato : 16-08-04 07:24

> [...]
gejle
> hunden op med stemme og ved at fjolle rundt og lignende men det virker

________klip_______

Jeg er lige selv startet til hundetræning. I starten brugte jeg noget af
hendes tørfoder som godbid. Da det kneb lidt med koncentrationen, fik jeg
det råd at skifte til røget pølse. Lige så snart hun høre posen rasle i
lommen er hun 100% koncentrert.
Så prøv at finde noget mad din hund tænder vildt på, og som fingererne
rigtig kan stinke af
--
En glad hilsen fra
Irene

Fra : Is

Dato : 15-08-04 20:03

Bufas wrote:

> [...]
>
> Og her vil beder jeg ikke om forslag til kontaktøvelser,
> lederskabsøvleser... men deri mod om konsekvens af at hund ikke gør

---
Har du er eksempel ?

En mulighed kunne være at du bliver passiv, (står helt stille) indtil hunden
gider høre på dig.

men hvad er det der er mere interessant end dig ?

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Winther

Dato : 16-08-04 07:33

"Bufas" <bufas@MØGhund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> bliver bedt om...
>
> Ergo... _HVORDAN_ er man både konsekvent og positiv ???

Hejsa

Prøv at komme med nogle eksempler...

'Vh. Winther som gerne vil hjælpe dig med at ændre din mailadresse igen

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-08-04 10:43

"Bufas" <bufas@MØGhund.dk> skrev i en meddelelse
> Hey !
>
> Min hund og jeg....
>
> Til træning går det for det meste godt ....

Hej Bufas

Skal jeg antage, det er sådan en slags mindre provokation fra hundens side,
altså lige som prøve at få lidt af magten, og du vil blive i det positive.
Så er der vel ikke så mange valgmuligheder.... Når det er kommandoer, som
han udmærket forstår, og du er helt sikker på, han ved hvad du mener, så
stop træningen i 5 eller 10 minutter, sæt ham tilbage i bilen, så han kan
sidde og ærgre sig. For han vil jo gerne ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren LH

Dato : 16-08-04 17:36

Bufas wrote:

> [...]
>
>- Hvis man mener at du skal hund "sq høre efter hva jeg siger" (efter man
>har prøvet med de pæne og lokkende kommando'er, som man mener at hunden

Hej Bufas,

Ifølge diverse "opbyggelige bøger" skyldes det at man er gået for
hurtigt frem i sin træning, hvis hunden ikke lystrer kommandoerne
ordentligt. Og jeg tror bøgerne har ret, for jeg har selv trænet et sted
hvor man gik alt for hurtigt frem, og alle hundene dér var ulydige,
"demonstrerede", var "frække" m.v.

Hilsen
Søren