spænding til modem
Fra : Calle.

Dato : 15-08-04 16:30

Hej jeg sidder med et gammelt Aceex modem 9600, hvor forsyningen mangler. Er
der nogen der ved hvilken spænding modemet skal have, så vi kan leve en
forsyning.
Modemmet bruges til styring af 2 vindmøller, og vi har prøvet med andre
typer modemmer uden held.
Vi ved det virker med aceex modemet.
Kort sagt hvilken spænding skal et aceex modem 9600 have?

--
Calle.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 15-08-04 20:36

On Sun, 15 Aug 2004 17:29:43 +0200, Calle. <Fake@Fake.Fake> wrote:

> [...]
> typer modemmer uden held.
> Vi ved det virker med aceex modemet.
> Kort sagt hvilken spænding skal et aceex modem 9600 have?

Hej
Hvis jeg var dig ville jeg skrive til Aceex og forklare dem dit problem,
http://www.aceex.com.tw/test1/contact.htm
Jeg er ret sikker på at de vil oplyse det du ønsker.

Jeg tvivler nemlig ret miget på at der er nogle som ligger inde med sådan
en oldsag som dit modem.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-08-04 08:02

Calle. wrote:

> Modemmet bruges til styring af 2 vindmøller, og vi har prøvet med
> andre typer modemmer uden held.

Det er nok et konfigurationsspørgsmål. I skal jo vide hvordan
vindmøllerne kommunikerer med omverden for at sætte modemet op til at
virke rigtigt.

Mange nye modemer er udbyderlåste, så de kan ikke anvendes til
alternative formål udover internet.

Jesper G. Poulsen

Fra : Calle.

Dato : 16-08-04 11:53

Jesper G. Poulsen wrote:
> Det er nok et konfigurationsspørgsmål. I skal jo vide hvordan
> vindmøllerne kommunikerer med omverden for at sætte modemet op til at
> virke rigtigt.

Da det er et program der er lavet specielt til det modem og de møller, er
der ingen mulighed for at sætte noget op.

> Mange nye modemer er udbyderlåste, så de kan ikke anvendes til
> alternative formål udover internet.

Sådan noget bras går vi langt uden om, så det er ikke det der er problemet

--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-08-04 14:11

Calle. wrote:

> Da det er et program der er lavet specielt til det modem og de
> møller, er der ingen mulighed for at sætte noget op.

Jo, det vil altid være muligt at sætte to modems op så de kan det
samme, forudsat at de understøtter de samme protokoller.

Har I prøvet med USRobotics Courier?

Jesper G. Poulsen

Fra : Calle.

Dato : 17-08-04 12:21

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jo, det vil altid være muligt at sætte to modems op så de kan det
> samme, forudsat at de understøtter de samme protokoller.
>
> Har I prøvet med USRobotics Courier?

Som sagt er det ikke muligt i det software der skal bruges

--
Calle.

Fra : KsNa

Dato : 16-08-04 19:10

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> Da det er et program der er lavet specielt til det modem og de møller, er
> der ingen mulighed for at sætte noget op.

Jeres møllefabrikant må da kunne hjælpe jer.

Mvh.
Kim

Fra : Calle.

Dato : 17-08-04 12:22

KsNa wrote:
> "Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> Jeres møllefabrikant må da kunne hjælpe jer.

Nej, det er et "hjemmelavet" program en nørd engang har lavet til møllerne,
og ham kan vi ikke få fat på mere ;-(

--
Calle.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-08-04 03:17

På ejendommeligvis fremsatte Jesper G. Poulsen følgende påstand:

> Mange nye modemer er udbyderlåste, så de kan ikke anvendes til
> alternative formål udover internet.

Læser du overhovedet det du svarer på? !!
Eller er det bare fordi du ikke kan lade være med at ævle løs?

citat:

"Hej jeg sidder med et gammelt Aceex modem 9600, hvor forsyningen
mangler."

Citat slut.

Hvem andre end dig kan karakterisere et gammelt 9600 baud modem som
nyt!?

Claus

Fra : Thomas Hansen

Dato : 17-08-04 15:48

> Hvem andre end dig kan karakterisere et gammelt 9600 baud modem som
> nyt!?
ROFL. SLAM den sad

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Calle.

Dato : 17-08-04 16:42

Thomas Hansen wrote:
> ROFL. SLAM den sad