Hamstring af fødselsdagsgaver
Fra : Marianne

Dato : 15-08-04 16:07

Hej

Belært af mine erfaringer sidste år vil jeg sørge for altid at have et
mindre lager af børnefødselsdagsgaver. Der var en artikel om det i Politiken
i lørdags med henvisning til en hjemmeside, som ligefrem havde hele
gaveskuffer til salg. En rigtig god ide - blot ikke, at man skulle købe hele
skuffen (=mange gaver, hvoraf ikke alle var i top i forhold til 'vores'
behov).

Er der nogen af jer, der har gode links til steder, hvor der er legetøj til
7-8-9-årige? De sider, jeg umiddelbart kan finde, har primært ting til lidt
mindre børn.

mvh
marianne

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 12:48

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> 7-8-9-årige? De sider, jeg umiddelbart kan finde, har primært ting til

Du kan finde mange ting på tilbud, i ganske almindelige butikker som
Superbrugsen,
Kvickly, Tigerbutikken osv.
Har selv lige fundet penalhuse til en 20 èr i Superbrugsen.
Fandt også et par lommeknive ( med sav, skrutrækker osv. ), i Kvickly til en
tier.
Aldi har af og til billigt hårpynt, som tit er på ønskelisten, hos piger i
den alder.
Tigerbutikken har billige bøger + andre spændende ting ind imellem.

Det er forøvrigt en god ide, det med at hamstre. Der er mange
børnefødselsdage i løbet af året og så er der jo også pakkekalender og
/eller adventsgaver omkring juletid.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Eva

Dato : 16-08-04 18:46

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det er forøvrigt en god ide, det med at hamstre. Der er mange
> børnefødselsdage i løbet af året og så er der jo også pakkekalender og

I vores børns klasser, har vi en ordning, hvor vi skiftes til at købe gave
til et fødselsdagsbarn, eksempelvis sådan, at man køber gave til det barn,
der har fødselsdag gangen efter ens eget barn. Genial ordning, både for vi
forældre, der er fri for at skulle købe små gaver hele tiden, og for
børnene, som får en større gave, som kan bruges til noget, i stedet for
x-antal gaver, der hurtigt bliver væk eller går i stykker. Det kan varmt
anbafales!

Mvh
Eva

Fra : Anita

Dato : 16-08-04 22:23

Marianne wrote:

> Er der nogen af jer, der har gode links til steder, hvor der er
> legetøj til 7-8-9-årige? De sider, jeg umiddelbart kan finde, har
> primært ting til lidt mindre børn.

Diddl-ting er temmelig populære, mange børn samler på dem, andre synes bare
de er søde.
Klistermærker, notesbøger/notesblokke/dagbøger, brevpapir, vandpistoler,
vandballoner o.l. er også tilpas billige.
Små spil er ligeledes en fin gave.

Butikker jeg selv holder af at snuse i er diverse boghandler, Ærlige Bent,
Tiger, Bilka's børne/papir afdeling m.fl.

Venligst Anita