MS Windows
briani 27239
WinXP SP2-brugere efterlyses...
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-08-04 13:03

Er der en eller anden med WinXP SP2 og enten Adobe Reader eller
den fulde Acrobat-pakke installeret, som lige gider at lave en
lille test for mig? Jeg er nemlig ikke klar over, om det kun
sker her, eller om det er en bug i SP2 og/eller akrobaten.

Prøv at hente denne PDF-fil og gem den på f.eks. skrivebordet:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/link.pdf>.
Luk IE (hvis den kører) og åben PDF-filen i Adobe Reader eller
i akrobaten og klik på linket inde i PDF-filen.

Hos mig åbner IE, men man kan se i titellinien at IE først går
omkring standardsiden (Home) inden den går videre til det
rigtige link. Det sker endda, at jeg får to vinduer. Det ene
vindue viser standardsiden og det andet den side, som linket i
PDF-filen peger på.

Sker det kun hos mig?
Der er ikke noget galt, når det drejer sig om en PDF-fil med
links, som ses i browseren, men hvis jeg åbner PDF-filer gemt
på harddisken (eller på andre medier) i Acrobat, sker det hver
gang. IE vil lige et smut ind omkring standardsiden inden den
går videre til den rigtige side og det undrer mig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 15-08-04 15:06

> [...]
> gang. IE vil lige et smut ind omkring standardsiden inden den
> går videre til den rigtige side og det undrer mig.

Hej Thomas
Nu har jeg kun SP1 men ved åbning af PDF i den fulde Acrobat går IE også
lige omkring min Home side inden den åbner linket.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : ha

Dato : 15-08-04 15:18

Paul Østerby Sørensen wrote:
> Nu har jeg kun SP1 men ved åbning af PDF i den fulde Acrobat går IE
> også lige omkring min Home side inden den åbner linket.

i min Win XP (Home) SP1 med Acrobat 6 Pro åbner IE ikke.
og
i min Win XP (Pro) SP1 med Acrobat 6 Pro åbner IE ikke.

Begge mine versioner er DK windows.

Kører du XP Pro eller Home ?

/ha

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-08-04 16:01

Paul Østerby Sørensen skrev:

> Nu har jeg kun SP1 men ved åbning af PDF i den fulde Acrobat
> går IE også lige omkring min Home side inden den åbner linket.

Hmm, jeg har lige genindlæst SP1 og du har ret.
Den går også omkring Home-siden først. Mærkeligt at jeg ikke har
opdaget det før SP2 blev installeret. Måske fordi at det aldrig
er sket, at der har åbnet to vinduer på SP1, men det gør der
som sagt sommetider på SP2 (dog sjældent, men det er sket er par
gange for mig).

Tak for hjælpen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 15-08-04 16:03

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> lille test for mig? Jeg er nemlig ikke klar over, om det kun
> sker her, eller om det er en bug i SP2 og/eller akrobaten.

KLIP

Samme her som hos dig.

Jeg bruger XP med SP2.

Mogens

Fra : Peter Binderup

Dato : 16-08-04 10:42

Jeg bruger firefox som min default browser og med SP2 åbner den ikke
home siden først - jeg ryger direkte til den side som linket angiver.

/Peter