RJ11 samledåse
Fra : Allan Knaap

Dato : 15-08-04 08:32

Jeg har ét telefon stik, hvortil der i dag sidder tilslutning til 2
telefoner, ADSL samt nummerviser.
Det vil sige at der i dag sidder mange stik i enden på hianden.
Findes der ikke en smart løsning. Jeg havde forestillet mig en art samledåse
hvor i man kunne sætte RJ11 stik i, for så kun at have et telefon stik i
dåsen.

håber jeg er til at forstå, ellers spørg endeligt ind.

på forhånd tak

Allan

Fra : Allan

Dato : 15-08-04 09:16

Hej
Sammen med ADSL var der en vejledning, hvor der er vist et KAP-stik dette
stik
er et RJ11stik eller RJ11+3polet telefon stik. Med dette samles alle telefon
stik, så når man sætter adsl i RJ11 stikket køre signalet til adsl filter og
tilbage til alle telefoner, så skal man ikke have 3-4 stik i enden af
hinanden.

Håber det kunne hjælpe

Allan

Fra : Olle O

Dato : 15-08-04 09:36

Husk at fjerne/disable 100ohm termineringen ved brug af KAP-stik. Der sidder
en jumper inde i dåsen.

mvh
Olle

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-08-04 12:47

"Olle O" <olle_o_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Husk at fjerne/disable 100ohm termineringen ved brug af KAP-stik. Der
sidder
> en jumper inde i dåsen.

Sludder

Det er ISDN splitteren du tænker på. Der er ingen modstande eller jumbere i
et KAP stik.

Fra : Allan

Dato : 15-08-04 14:18

Hej
Der er ikke nogen terminering modstand i KAP stik, der sidder en kontakt, så
at hvis man tager adsl filter ud af KAP stikket så er der stadig liv på
telefonerne

Allan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-08-04 14:33

"Allan" <abl@lagspamrand.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Der er ikke nogen terminering modstand i KAP stik, der sidder en kontakt,

> at hvis man tager adsl filter ud af KAP stikket så er der stadig liv på
> telefonerne

Ja det ve djeg godt. Hvorfor svarer du på mit indlæg?

Læs lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Olle O

Dato : 16-08-04 16:46

Undskyld, jeg troede at det var samme dåse.

mvh
Olle

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-08-04 14:35

"Olle O" <olle_o_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Husk at fjerne/disable 100ohm termineringen ved brug af KAP-stik. Der
sidder
> en jumper inde i dåsen.

Men det er da en tanke du har, at den 3-stik ISDN termineringsbox/fordeler.
Også kan bruges som fordeller ved alm. telefoni, bare man tager modstandene
ud. Det bruger jeg selv, til at fordele til Telefoner via PDS