Hente data fra MySQL ned i almindeligt arr~
Fra : Lasse Madsen

Dato : 14-08-04 23:13

Hvad er funktion for at hente data fra MySQL ned i *almindeligt array?

*almindeligt array skal forstås
$array = array('hej', 'med', 'dig'),
så man kan hente data frem med
for ($i = 0; $i = sizeof($array); $i++) {
echo $array[$i];
}

Fra : kim isaksen

Dato : 14-08-04 23:50

"Lasse Madsen" <lass1987@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> $array = array('hej', 'med', 'dig'),
> så man kan hente data frem med
> for ($i = 0; $i = sizeof($array); $i++) {

$query="SELECT * FROM mydb ";
$result=mysql_query($query);
while($row=mysql_fetch_array($result)){
$r[]=$row;
}
print_r($r); //for at se dine arrays

Fra : Lasse Madsen

Dato : 15-08-04 00:14

> $query="SELECT * FROM mydb ";
> [...]

Det må være søvnen, der trykekr, for nu kan jeg godt se det ;)

Fra : Kim Emax

Dato : 16-08-04 22:19

kim isaksen wrote:

> while($row=mysql_fetch_array($result)){

Jeg lader den lige stå et øjeblik

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 17-08-04 23:27

kim isaksen wrote:

> $query="SELECT * FROM mydb ";
> $result=mysql_query($query);
> while($row=mysql_fetch_array($result)){
> $r[]=$row;
> }

Kan man egentlig ikke:

$query="SELECT * FROM mydb ";
$result=mysql_query($query) or die(mysql_error());
while($row[] = mysql_fetch_array($result)) {}
print_r($row);

Mvh Tommy

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-08-04 01:46

On 18 Aug 2004 00:26:50 +0200, Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk>
wrote:

> [...]
>while($row[] = mysql_fetch_array($result)) {}
>print_r($row);

while($row[] = mysql_fetch_array($result)) {}
kan endda skrives som:
while($row[] = mysql_fetch_array($result));

Problemet er bare, at efter alle rækker er løbet igennem, returnerer
mysql_fetch_array() false, og dette bliver også lagt ind i
$row-arrayet, der således får en ekstra key.

PEAR DBs funktioner (og så mange andre abstraktionsfunktioner) er rare
i den forbindelse, hvis man bare skal have en række, et felt, en
kolonne eller al data, evt med første field som key. Jeg foretrækker
også et arrays håndteringsmuligheder, fremfor lige de få muligheder,
fx mysql_* tilbyder

--
- Peter Brodersen
php -r 'print floor(8.2-0.2);'

Fra : Jakob Jensen Pruehs

Dato : 17-08-04 15:47

Der er nogle fine informationer om dette på http://mbn.dk/
Så vidt jeg kan forstå på dit problem, så er det også noget der også
forklares der.

Jakob Jensen Pruehs
Serverløsninger til alle behov! (Egen server fra 100,- DKK/md.)
www.jakobjp.com