Duemagnet
Fra : Lasse Nielsen

Dato : 14-08-04 21:34

Jeg vil til at bygge en due magnet og vil gerne vide om der er en der har en
tegning til det eller evt. en idé til hvordan man laver "ledet" som skal
køre rundt, og med hvilken motor/ strøm enhed?

pft

Lasse

Fra : jens larsen

Dato : 18-08-04 08:12

Hej Lasse du skal bruge en viskermotor fra en bil og et 12 V batteri.

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 18-08-04 14:08

kan den godt klare det ?? kører den ikke for hurtigt rundt?

Fra : jens larsen

Dato : 19-08-04 10:44

Hej Lasse, så skal du bare sætte et potmeter på ledningen så du kan regulere
strømen.

Hilsen Jens.

Fra : Martin

Dato : 29-08-04 00:30

> [...]
> tegning til det eller evt. en idé til hvordan man laver "ledet" som skal
> køre rundt, og med hvilken motor/ strøm enhed?

Den kan bygges på et utal af måder, det er nærmest folks egen fantasi og
materialer der sætter grænserne. Men når du får den bygget har jeg selv haft
gode erfaringer med en diameter på 4 meter og ca. 40 omdr./min.

Min egen er som også foreslået bygget med en 12v viskermotor, og et 50A
bilbatteri. Det er rigeligt til en hel dag da sådan en viskermotor nok ikke
har et forbrug på mere end 2A.

Viskeren er monteret på siden af en grøn kasse, a la dem fra mejerierne. og
batteriet er i kassen. Den rejses op på højkant ved brug og er ligeledes nem
at transportere pga. kassens håndtag. Jeg oplever ikke at duerne tager
notits af kassen da den har fået lidt camo-farve

held og lykke med byggeriet

/Martin

Fra : Martin

Dato : 03-09-04 19:49

>Men når du får den bygget har jeg selv haft
> gode erfaringer med en diameter på 4 meter og ca. 40 omdr./min.

Rettelse: Vi nøjes lige med 30 omdr./min.

/Martin