Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
fradragsværdi
Fra : Sune

Dato : 14-08-04 20:09

Hvordan regner man ud hvad et fradrag er værd i kontanter.

Er ved atflytte fra kæresten og for at slippe for advokatomkostninger vælger
vi at lade hende stå på skødet (jeg bor i og beholder huset)

Det betyder hun får et fradrag og det som det er værd skal jeg have retur

Hun får et fradag på :

Realkredit : 7320
Pantebrev : 3886

Hvor meget skal jeg have retur?

Sune

Fra : Devilicious

Dato : 15-08-04 13:12

"Sune" <sunemari@lorteland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi at lade hende stå på skødet (jeg bor i og beholder huset)
> Det betyder hun får et fradrag og det som det er værd skal jeg have retur

Går ud fra der er tale om rentebetalinger på de pågældende beløb. I så fald
beskattes de som kapitalindkomst.

> Hvor meget skal jeg have retur?

Det kommer an på om hun iøvrigt ellers ville have positiv kapitalindkomst.
Såfremt det er tilfældet, vil værdien af fradraget være beløb gange
maginalskatteprocent, for den del der kan indholdes i det skatteniveau. Du
er nemlig nød til at kontrollere, om du passere grænserne mellem
top-mellem-og bundskat. Hvis du gør det, er du nød til at dele beregningen
op i to dele - en for hvert niveau, hvor du bruger marginalskatten gange
beløb. Husk at du ligeledes er nød til kun at lave beregningen for den del
der rent faktisk kan indeholdes i hendes positive kapitalindkomst - resten
skal klares som hvis hun havde neg. kapitalindkomst (se nedenfor).

Såfremt hun bare har negativ kapitalindkomst før fradragene, vil
rentebetalingerne have en skattemæssig værdi af hendes amt, kommune og
kirkeskat (AKK) ganget med beløbende. Et slag på tasken vil være ca. 33%
gange 11206 ~ 3700 kr.

MK