Støj
Fra : Hanne og Hans

Dato : 14-08-04 19:55

Jeg har megen støj og rumleri fra propel og aksel, den spiser et
stævnrørsleje hvert andet år. Er der nogen der ved om det kan svare sig at
anskaffe et sejlbådsdrev i stedet.
Hans.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 14-08-04 20:05

Det er altså ikke sådan lige til. Typisk er båden designet (motorens
placering) til det ene eller andet. Det kræver jo også en mindre ombygning
af drevet på motoren.

Var det ikke nemmere at finde ud af om det er skruen eller akslen der er
blevet skæv og så skifte det ?

Bjarke

Fra : Preben Christensen

Dato : 15-08-04 10:36

Det er helt sikkert at din aksel og/eller propel er blevet skæv.
det kan ikke betale sig at montere et sejlbådsdrev med mindre du har det
liggende eller har for mange penge.
1 ny aksel koster: ca 1300kr og opefter med mindre du sender den til
opretning se link http://www.propeller.dk/4.htm
1 ny propel koster ca: 1700kr med mindre du sender den til opretning se
linke http://www.propeller.dk/1.htm
jeg har fået en aksel samt propel oprettet hos dem for 800 kr incl fragt så
det kan godt betale sig at få det rettet op.
Jeg ved ikke hvor du bor men prøv at fin en i nærheden hvor du bor der kan
lave det du kan også være heldig at
der er et smedeværksted i nærheden som kan rette den op held og lykke

--
Venlig hilsen

Preben Christensen