Ukendt fisk...
Fra : Martin og Christina

Dato : 14-08-04 17:44

Hej NG.

Jeg er lige kommet hjem fra en uge i Fevåg (Norge), hvor jeg har tilbragt
det meste af tiden på fjorden.
Der blev fanget 15 forskellige arter, plus en ukendt fisk.
Ingen af de tilstedeværende erfarne lystfiskere kendte den, men mente den
måtte tilhører torskefamilien.
Har postet et foto i dk.binaer.

Håber I kan fortælle mig hvad det er for en fætter.

Den er ikke mere en 25 cm lang, men hold da op et farvespil.

Martin

Fra : Tom Knudsen

Dato : 14-08-04 18:53

"Martin og Christina" <HarregaardREMOVE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måtte tilhører torskefamilien.
> Har postet et foto i dk.binaer.
>
> Håber I kan fortælle mig hvad det er for en fætter.

Hej Martin

Hmmm.. Ud fra billedet er det bedste match, jeg kan finde med min "Fisk i
farver" er fisken en "Glyse".
Jeg er ingen ekspert, men som sagt ligner den en hel del og beskrivelserne
passer også til din beretning.
http://www.skagen-havfiskeklub.dk/fisk/arter/glyse/glyse.html kan du se
en afskrift af beskrivelsen - skal dog sige at billedet ikke er blevet bedre
af at blive scannet ind!

Håber det kan hjælpe, det er under alle omstændigheder en flot fisk ;)

Med venlig hilsen
Tom Knudsen

Fra : mikkel paulsen

Dato : 16-08-04 22:57

"Martin og Christina" <HarregaardREMOVE@tdcadsl.dk> wrote in message news:<411e415a$0$238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Håber I kan fortælle mig hvad det er for en fætter.
>
> Den er ikke mere en 25 cm lang, men hold da op et farvespil.

har aldrig forstået hvor dk.binaer. er hvordan kommer jeg der ind?
min far har nok dit svar han er marin biolog

Fra : Jan Bachman

Dato : 17-08-04 07:46

>har aldrig forstået hvor dk.binaer. er hvordan kommer jeg der ind?
>min far har nok dit svar han er marin biolog
"dk.binaer" er en nyhedsgruppe, hvor man kan have vedhæftede filer i
indlæggene.

/Jan

Fra : mikkel paulsen

Dato : 17-08-04 20:28

Jan Bachman <jamen@davs.du> wrote in message news:<s9a3i09hmeb455r0vkp581s8sieaei74es@4ax.com>...
> "dk.binaer" er en nyhedsgruppe, hvor man kan have vedhæftede filer i
> indlæggene.
>
> /Jan

ja men hvordan kommer jeg ind på gruppen den er ikke til at finde nogen steder

Fra : Calle.

Dato : 18-08-04 05:57

mikkel paulsen wrote:
> Jan Bachman <jamen@davs.du> wrote in message

> ja men hvordan kommer jeg ind på gruppen den er ikke til at finde
> nogen steder

sikkerk fordi du er på en ren tekst server

--
Calle.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 18-08-04 22:15

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message news:<MkBUc.2$G44.0@news.get2net.dk>...

> sikkerk fordi du er på en ren tekst server

nederen! er godtnok på hjemme pc

Fra : Calle.

Dato : 19-08-04 05:55

mikkel paulsen wrote:
> "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message

> nederen! er godtnok på hjemme pc

Uanset hvor du er kan du ikke finde dk.binaer på et tekstserver.
Hvilket program bruger du til nyhedsgrupper, og hvilken udbyder har du?

--
Calle.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 19-08-04 13:55

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message news:<OoWUc.3$%y2.0@news.get2net.dk>...

> Uanset hvor du er kan du ikke finde dk.binaer på et tekstserver.
> Hvilket program bruger du til nyhedsgrupper, og hvilken udbyder har du?

udbyderen er DLG som vidst ligger under TDC, program til nyhedsgrupper
øhh har bare alm windows xp og så trykker jeg bare på grupper under
google

Fra : Calle.

Dato : 20-08-04 05:15

mikkel paulsen wrote:
> "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message

> udbyderen er DLG som vidst ligger under TDC, program til nyhedsgrupper
> øhh har bare alm windows xp og så trykker jeg bare på grupper under
> google

google har ingen binaere grupper, du kan f.eks bruge OE.
Jeg mener nu, at DLG kører via Cybercity

--
Calle.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 18-08-04 23:01

Fra : mikkel paulsen

Dato : 17-08-04 20:28

Fra : Jesper K. Pedersen

Dato : 20-08-04 07:59

On Fri, 20 Aug 2004 06:14:44 +0200
"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote:

> google har ingen binaere grupper, du kan f.eks bruge OE.
> Jeg mener nu, at DLG kører via Cybercity

Et godt sted at finde ud af hvad nyhedsgrupper er kan man finde på
http://www.usenet.dk
Specielt vil "Introduktion til nyhedsgrupper" nok være en god ide for at
forstår hvor og hvordan man bruger nyhedsgrupper.

Mvh
Jesper K. Pedersen