Samle flere filer i en > upload > skille f~
Fra : Morten Winther

Dato : 09-05-01 20:30

Hej

Jeg har en lille udfordring.

Jeg skal til at lave et system hvor jeg allerede nu kan se at det bliver
lidt hæmmet med den begrænsning der ligger i at html-sproget kun tillader en
fil til upload af gangen. ( ved godt jeg kan lave flere file-bokse).

Jeg tænkte derfor at lave et lille program i VB hvor brugeren på sin egen
computer kan vælge flere filer som så bliver samlet til en.

Der er tale om binære filer (jpeg).

Det jeg skal er vel at lave et virtuelt filsystem? Men hvordan gør man lige
det? Jeg vil gerne have det sådan at brugeren også kan tilknytte en titel
til hver fil, så dette skal jo også ligge i filsystemet. MiME kan vel
nogenlunde det jeg leder efter, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kommer i
gang. Bliver jeg nødt til at bruge base64_encode på klienten når jeg skal
lave den virtuelle fil eller kan jeg lave en fil ala:

--fil1--
Titel: test
--indhold--
binær bla bla
binær bla bla
binær bla bla
--slut--
--fil2--
Titel: test 2
--indhold--
binær bla bla
binær bla bla
binær bla bla
--slut--

Når brugeren så har uploadet filen, skal den jo deles op igen. Men så kan
jeg vel bare bruge fopen & fread og så lave noget hurlumhej.

Nogen der har henvisninger til noget ligende på nettet eller blot har nogle
gode ideér til hvordan jeg kommer i gang og ved hvilke blindgyder jeg vil
møde?

// morten

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 09-05-01 20:35

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Morten Winther"
<mw@get2net.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

>Jeg tænkte derfor at lave et lille program i VB hvor brugeren på sin egen
>computer kan vælge flere filer som så bliver samlet til en.

Er det så ikke nemmere at lave et VB program der udfylder fil-boksene
for en? Så kan folk uden programmet også bruge upload siden. - Og dem
der har programmet kan gøre det hurtigere.
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Morten Winther

Dato : 09-05-01 21:07

"Martin Mouritzen" <martin@fez.dk> wrote in message

<snip>

> Er det så ikke nemmere at lave et VB program der udfylder fil-boksene
> for en? Så kan folk uden programmet også bruge upload siden. - Og dem
> der har programmet kan gøre det hurtigere.

Der kommer naturligvis til at være begge muligheder. Man har jo læst
>Usability for Dummies<.

Et program der går ind og overtager udfyldningen? Hmm, det lyder ikke rigtig
i min mund. Hvordan vil du lave det, så der virker i IE, NN m.m?

/ morten

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 09-05-01 21:19

> [...]

>Et program der går ind og overtager udfyldningen? Hmm, det lyder ikke rigtig
>i min mund. Hvordan vil du lave det, så der virker i IE, NN m.m?

Dunno, jeg kender ikke til Visual Basic :)

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 09-05-01 20:42

> [...]
en
> fil til upload af gangen. ( ved godt jeg kan lave flere file-bokse).

Hvorfor så ikke lave flere file felter ? Er det mig der ikke forstår
problemmet, så prøv lige en gang til?

Mvh Emil

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Morten Winther

Dato : 09-05-01 21:03

"Emil Rasmussen" <4833o41fj001@sneakemail.com> wrote in message
> en
>
> Hvorfor så ikke lave flere file felter ? Er det mig der ikke forstår
> problemmet, så prøv lige en gang til?

Lad os sige du skal uploade +50 pics, så ville jeg være ked af at skulle
vælge 50 filer manuelt.

/ morten

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 09-05-01 21:47

> Lad os sige du skal uploade +50 pics, så ville jeg være ked af at skulle
> vælge 50 filer manuelt.

Ja, jeg ser problemstillingen

Men mon ikke du har fat i det rigtige så... altså lave en fil med allesammen
i. Det lyder da som en sjov lille ting at lege med, men måske er der ikke
andet at gøre end prøve sig frem.... Men det kan du jo nok ikke bruge til så
meget jeg siger..

Mvh Emil

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Mr. Funny

Dato : 09-05-01 23:44

On Wed, 9 May 2001 22:02:31 +0200, Morten Winther <mw@get2net.dk> wrote:

>Lad os sige du skal uploade +50 pics, så ville jeg være ked af at skulle
>vælge 50 filer manuelt.

Kan php ikke unzippe filer? Så kunne brugeren da bare zippe filerne, og så
uploade zip filen.

Hmm, Zlib funktionerne ser faktisk helt fine ud... De virker godt nok "kun"
på gzip filer, men de kan vel også skrives på en del os'er
http://www.dk.php.net/manual/ref.zlib.html (<- Jeg har IKKE testet den url,
da jeg har manualen og ligger lokalt)

Man kan så lave et check af, om det er en gzip fil eller en jpg, og så
reagere efter det.

- Chano Andersen

Fra : Rolf Amfelt

Dato : 10-05-01 07:33

Hvad med bare at sende flere filer ???
http://dk.php.net/manual/en/feature-fileupload.multiple.php

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 14-05-01 19:22

In article <9dc5n4$cfn$1@sunsite.dk>, Morten Winther wrote:

> Jeg skal til at lave et system hvor jeg allerede nu kan se at det bliver
> lidt hæmmet med den begrænsning der ligger i at html-sproget kun tillader en
> fil til upload af gangen. ( ved godt jeg kan lave flere file-bokse).

Hvis jeg ikke husker meget galt har de lavet noget sådant i Gallery
som du finder på http://gallery.sourceforge.net

> Jeg tænkte derfor at lave et lille program i VB hvor brugeren på sin egen
> computer kan vælge flere filer som så bliver samlet til en.

Det ville da være ærgeligt at begrænse sig til de par procent der
bruger Microsoft-programmer.

/tlk