/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Fax på ISDN linie modtager kun hvis man se~
Fra : Morten


Dato : 14-08-04 13:21

Hejsa

Jeg har en ISDN linie med et LASAT Speed II modem - og 2 telefon numre.

På den ene linie er det normale tlf. nummer og på den anden en Fax (en
multifunktionsprinter).

Problemet er at når man ringer til faxen, virker den kun hvis jeg selv
sidder ved den og besvare opkaldet, den kan ikke selv besvare - men skriver
blot i displayet "Løft røret".

Faxen er indstillet rigtigt, og hvis jeg sætter den på en alm. analog linie
svarer den også selv som den skal.

Nogle der ved hvorfor?



 
 
Jesper G. Poulsen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 14-08-04 14:23

Morten wrote:

> Nogle der ved hvorfor?

Noget opsætning af Lasat'en. Prøv i dk.teknik.telefoni.isdn


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Morten (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 14-08-04 15:07

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dm0fyn1unmts00k@dtext.news.tele.dk...
>
> Noget opsætning af Lasat'en. Prøv i dk.teknik.telefoni.isdn

Jeg har prøvet at se i LASAT konfigurationsprogrammet, men jeg synes ikke
der er noget der har med det at gøre...

Ok, jeg prøver der (skulle der alligevel være nogle der kan hjælpe i denne
gruppe er det stadig meget værdsat)



Jesper G. Poulsen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-08-04 10:54

Morten wrote:

> denne gruppe er det stadig meget værdsat)

Nej, det er det ikke, for det hører ikke hjemme her.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Morten (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 15-08-04 12:38

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dm1ozr32noml002@dtext.news.tele.dk...
>
> Nej, det er det ikke, for det hører ikke hjemme her.

Problemer med en printer ?...

Derudover er teknik.isdn stortset ubrugt så der er ikke den store response
at få derinde alligevel...



Jesper G. Poulsen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-08-04 14:12

Morten wrote:

> Derudover er teknik.isdn stortset ubrugt så der er ikke den store

Hvad ved du om det, du kommer der jo aldrig ?

FUT til netiketten


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Morten (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 15-08-04 17:47

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dm1u9y39q8ev000@dtext.news.tele.dk...
>
> Hvad ved du om det, du kommer der jo aldrig ?

dk.edb.hardware (4679)
dk.teknik.telefoni.isdn (79)

og jo, men mente bare mit printer problem hørte til under hardware...



Jesper G. Poulsen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-08-04 20:34

Morten wrote:

> og jo, men mente bare mit printer problem hørte til under hardware...

Det er jo ikke et printerproblem når du selv har isoleret fejlen til at
ligge i dit Lasat.

"Faxen er indstillet rigtigt, og hvis jeg sætter den på en alm. analog
linie svarer den også selv som den skal"

Ergo er det ikke din fax der fejler.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Morten (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 15-08-04 20:51

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dm24b13nds9n001@dtext.news.tele.dk...
>
> Ergo er det ikke din fax der fejler.

Et modem er vel også hardware...



Jesper G. Poulsen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-08-04 21:16

Morten wrote:

> Et modem er vel også hardware...

Et Lasat Speed II er ikke et moden, med en TA (Terminal Adapter). TA er
ISDN-terminologi og hører derfor til i ISDN-gruppen.

- Nu ved du dét


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Morten (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 15-08-04 21:52

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dm25fl3ovai900c@dtext.news.tele.dk...
>
> Et Lasat Speed II er ikke et moden, med en TA (Terminal Adapter). TA er
> ISDN-terminologi og hører derfor til i ISDN-gruppen.

Så er det da sjovt at de kalder det et modem på LASAT's hjemmeside - det
link du gav mig ...



Jesper G. Poulsen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 16-08-04 06:48

Morten wrote:

> Så er det da sjovt at de kalder det et modem på LASAT's hjemmeside -
> det link du gav mig ...

Det er fordi at folk ikke kan finde ud af at den boks der ligner et
modem ikke ér et modem.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Michael Pilgaard (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 17-08-04 17:48

Den Sun, 15 Aug 2004 22:52:27 +0200, "Morten"
<REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev:

>"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>news:xn0dm25fl3ovai900c@dtext.news.tele.dk...
>>
>> Et Lasat Speed II er ikke et moden, med en TA (Terminal Adapter). TA er
>> ISDN-terminologi og hører derfor til i ISDN-gruppen.
>
>Så er det da sjovt at de kalder det et modem på LASAT's hjemmeside - det
>link du gav mig ...

Ja, og der er masser af steder hvor kabinettet bliver kaldt CPU. Det gør
det bare ikke mere rigtigt.

Det der fejlagtigt bliver kaldt et "ISDN-modem", er en TA.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Kristian Andersen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Andersen


Dato : 15-08-04 21:02

> Det er jo ikke et printerproblem når du selv har isoleret fejlen til at
> ligge i dit Lasat.
>
> "Faxen er indstillet rigtigt, og hvis jeg sætter den på en alm. analog
> linie svarer den også selv som den skal"
>
> Ergo er det ikke din fax der fejler.

Det ved du da ikke - Morten har jo netop ikke isoleret fejlen til Lasat
modem´et. Fax´en melder "Løft røret" så opkaldet må jo være nået igennem til
faxen.

--
Kristian








Jesper G. Poulsen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-08-04 21:14

Kristian Andersen wrote:

> Det ved du da ikke - Morten har jo netop ikke isoleret fejlen til
> Lasat modem´et. Fax´en melder "Løft røret" så opkaldet må jo være

Jo, for det virker fint på en analoglinie - ergo virker FAX'en som den
skal. FAX'en skal ikke sættes specielt op for at sidde på en a/b-port -
det er TA'en der her har ansvaret for at det virker korrekt og TA'er
hører til i dk.teknik.telefoni.isdn


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Kristian Andersen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Andersen


Dato : 15-08-04 21:54

> Jo, for det virker fint på en analoglinie - ergo virker FAX'en som den
> skal. FAX'en skal ikke sættes specielt op for at sidde på en a/b-port -
> det er TA'en der her har ansvaret for at det virker korrekt og TA'er
> hører til i dk.teknik.telefoni.isdn

En alt for hurtig konklusion, ser du helt bort fra at kaldet når frem til
faxen ?

En T/A eller ISDN modem (med terminal adapter) genererer en ringespænding
som er nærmest en firkant puls og ofte med en anden frekvens og lavere
amplitude end det nærmest sinusformige ringesignal der kommer fra en analog
linie.

F.eks. kan et Zyxel Omninet indstilles til: 50 Hz/56Vrms - 30 Hz/48Vrms -
25 Hz/64Vrms - 20 Hz/60Vrms, på andre kan det måske ikke indstilles.

Det er ikke altid så let at vide hvad et spørgsmål hører under, jeg synes
spørgsmålet er relevant i dk.edb.hardware, det har da ikke meget med ISDN
telefoni at gøre.

--
Kristian



Jesper G. Poulsen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 16-08-04 06:52

Kristian Andersen wrote:

> En alt for hurtig konklusion, ser du helt bort fra at kaldet når frem

Nej, den er ikke for hurtig.

> til faxen ?

TA'en sender noget forkert ud som FAX'en ikke kan håndtere. Det er
stadig TA'ens ansvar at få det til at virke, når det virker fint på en
analoglinie.

> Det er ikke altid så let at vide hvad et spørgsmål hører under, jeg

Så bruger man dk.velkommen til at finde ud af det.

> synes spørgsmålet er relevant i dk.edb.hardware, det har da ikke
> meget med ISDN telefoni at gøre.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.telefoni.isdn

Det er opsætning af et ISDN-apparat og det er hjemmehørende i
ISDN-gruppen.

FUT er sat til netiketten


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Kristian Andersen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Andersen


Dato : 14-08-04 22:17

> Problemet er at når man ringer til faxen, virker den kun hvis jeg selv
> sidder ved den og besvare opkaldet, den kan ikke selv besvare - men
skriver
> blot i displayet "Løft røret".

Skriver den "Løft røret" i displayet uden du trykker på noget ? Hvis det er
tilfældet registrerer den tilsyneladende kaldet.

Det kan måske være fordi din fax er indstillet til at besvare opkaldet efter
et antal ring, prøv at se i manualen om den kan indstilles til at besvare
faxkaldet efter kun et ring.

Du kan også prøve at tilslutte en telefon til faxen (der er sikkert et
telefon stik ved siden af liniestikket) og prøv så at sende en fax. Hvis
telefonen fortsætter med at ringe efter du får "Løft røret" meddelelsen i
displayet tyder det poå at faxen ikke opfatter ringesignalet fra LASAT´en
korrekt.

> Faxen er indstillet rigtigt, og hvis jeg sætter den på en alm. analog
linie
> svarer den også selv som den skal.

Hvordan er den indstillet ?
Hvilken model er det ?

--
Kristian



Morten (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 15-08-04 12:41

"Kristian Andersen" <kristian_andersen@IngenSpamtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:411e8131$0$275$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Skriver den "Løft røret" i displayet uden du trykker på noget ? Hvis det
er
> tilfældet registrerer den tilsyneladende kaldet.

Det gør den ja, og jeg kan tydeligt se at den registrere opkaldet.

> Det kan måske være fordi din fax er indstillet til at besvare opkaldet
efter
> et antal ring, prøv at se i manualen om den kan indstilles til at besvare
> faxkaldet efter kun et ring.

Den var indstillet til 2 fra starten og jeg har prøvet at sætte det ned til
0 ... og jeg har prøvet at lade den ringe meget længe uden held.

> Du kan også prøve at tilslutte en telefon til faxen (der er sikkert et
> telefon stik ved siden af liniestikket) og prøv så at sende en fax. Hvis
> telefonen fortsætter med at ringe efter du får "Løft røret" meddelelsen i
> displayet tyder det poå at faxen ikke opfatter ringesignalet fra LASAT´en
> korrekt.

Det vil jeg prøve ...

> Hvordan er den indstillet ?

Den er indstillet på det der hedder "Kun fax" som betyder at den skal
besvare alt hvad der kommer af opkald ...

> Hvilken model er det ?

Brother MFC-3220C
http://www.brother.dk/fax/sub/mfc-3220c.htm




Kristian Andersen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Andersen


Dato : 15-08-04 17:04

> Den var indstillet til 2 fra starten og jeg har prøvet at sætte det ned
til
> 0 ... og jeg har prøvet at lade den ringe meget længe uden held.

> Den er indstillet på det der hedder "Kun fax" som betyder at den skal
> besvare alt hvad der kommer af opkald ...

Der kan måske være en indstilling mere, hvis maskinen har mulighed for
"nummerbestemt ringning" eller på engelsk "distinctive ring" og det er
slået til kan det måske være det.

Ellers hælder jeg mest til opsætning af dit LASAT modem.

--
Kristian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177555
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408859
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste