Maile til hjemmeside????
Fra : Nicolaj Huss

Dato : 09-05-01 14:34

Hej NG

Jeg har lavet en hjemmeside til Fakse badminton club.

På nuværende tidspunkt mailer en repræsentant fra klubben,
weekendensresultater til den lokale avis og radio.

Hvis det kunne lade sig gøre ville jeg gerne lave så
repræsentanten kansende det til hjemmesiden. Jeg har ledt overalt
på nettet men kan ikke findenoget script der kan klarer denne
lille opgave.

Meningen er at repræsentanten ikke behøves at sende det til img,
og jegsamtidigt slipper for at opdatere siden.

Det er bedst hvis det er lavet i php da jeg gratis har adgang til
php hos mit webhotel, men kan det kun findes i et andet sprog, er
det også OK.

Hilsen
Nicolaj

P.S.: Siden er ikke lagt på nettet endnu...

Fra : Henrik Petersen

Dato : 09-05-01 14:43

Hej!

> Hvis det kunne lade sig gøre ville jeg gerne lave så
> repræsentanten kan sende det til hjemmesiden. Jeg har ledt
> overalt på nettet men kan ikke findenoget script der kan klarer
> denne lille opgave.

[snip]

Skal det absolut foregå via mail? Det kræver, at du har direkte adgang til
at modtage indgåeende mail via serveren. Dette kan ikke lade sig gøre på ret
mange webhoteller...

Det letteste vil være, hvis du laver en administrationsside, hvor
vedkommende kan indtaste resultaterne. Du skal så f.eks. bruge MySQL...
eller evt. gemme det i filer.

Henrik Petersen

Fjern Otto Leisner programmet fra min e-mailadresse,
hvis du vil sende e-mail til mig!

Fra : Nicolaj Huss

Dato : 09-05-01 16:51

Hej Henrik

Ja det SKAL foregå via mail, repræsentanten er en person der først lige har
lært at emaile, skal jeg til at lære han/hende at logge på osv. går det helt
i vasken.

Hilsen
Nicolaj

P.S.: Tak for svaret

Henrik Petersen <hp@HOPLAhp-site.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dbhmi$d7d$1@sunsite.dk...

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 09-05-01 16:58

On Wed, 9 May 2001 17:50:59 +0200, "Nicolaj Huss"
<jademutter@hotmail.com> wrote:

> [...]
>lært at emaile, skal jeg til at lære han/hende at logge på osv. går det helt

så skal du fortælle lidt mere om hvilke muligheder du har på dit
webhotel/spørge din udbyder om det er teknisk muligt[tm]

Det kan fint lade sig gøre... dog er der givetvis ikke mange udbydere
som tillader det.

ps. husk at læse http://www.usenet.dk/netikette/quote.html inden dit
næste indlæg her i gruppen.

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Nicolaj Huss

Dato : 09-05-01 17:30

Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal spørge om, så jeg fortæller bare jer
at mit webhotel ligger hos www.enavn.dk

Hilsen
Nicolaj

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b5qiftgd3loav0o5lib55i76jn1540u88d@4ax.com...

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 09-05-01 17:29

On Wed, 9 May 2001 18:29:41 +0200, "Nicolaj Huss"
<jademutter@hotmail.com> wrote:

>Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal spørge om, så jeg fortæller bare jer
>at mit webhotel ligger hos www.enavn.dk

du bliver nok nødt til at spørge enavn selv... stil dem blot samme
spørgsmål som du har stillet her.

ps. du fik ikke læst: http://www.usenet.dk/netikette/quote.html ...
gør det såfremt du ønsker yderligere dialog herfra.

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 10-05-01 10:37

Nicolaj Huss wrote:

> Ja det SKAL foregå via mail, repræsentanten er en person der først lige har
> lært at emaile, skal jeg til at lære han/hende at logge på osv. går det helt
> i vasken.

Hvis du laver det "rigtigt", kan det ikke være sværere end at sende en mail.
Specielt hvis mailen skal kunne fortolkes automatisk - så skal den jo overholde
et fastlagt format.

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-05-01 16:56

"Henrik Petersen" <hp@HOPLAhp-site.dk> skrev i en meddelelse
> Det letteste vil være, hvis du laver en administrationsside, hvor
> vedkommende kan indtaste resultaterne. Du skal så f.eks. bruge MySQL...
> eller evt. gemme det i filer.

Det vil være det oplagte og evt lave det således at dette system automatisk
mailer til de øvrige medier.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 09-05-01 18:41

On Wed, 9 May 2001 17:56:15 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Det vil være det oplagte og evt lave det således at dette system automatisk
>mailer til de øvrige medier.

personligt kunne jeg dog godt se det kække i at man via sin
satelittelefon fra toppen af mount everest kunne opdatere sin
hjemmeside, uden at bekymre sig browsere og den slags.

det er nok de faerreste som trods alt har en browser m. derop... mens
ikke mange bevaeger sig uden for doeren uden satelittlf. efterhaanden

ps. haaber det er ok jeg lige kom til at optimere subj.... personligt
faar jeg ticks af alt for mange spoergsmaalstegn.
Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 09-05-01 19:28

Hejsa

> personligt kunne jeg dog godt se det kække i at man via sin
> satelittelefon fra toppen af mount everest kunne opdatere sin
> hjemmeside, uden at bekymre sig browsere og den slags.

Ja, jeg havde/har også en vild nørdet idet med at lave en version af vores
vedligeholdsessystem til WAP, så man kunne opdatere et website via sin
mobiltelefon. Det kunne være spas, om ikke andet for eksperiments skyld,
hehe

Mvh Emil

ps. ikke fordi jeg synes WAP som produkt er fedt, men konceptet holder..

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-05-01 19:30

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
> personligt kunne jeg dog godt se det kække i at man via sin
> satelittelefon fra toppen af mount everest kunne opdatere sin
> hjemmeside, uden at bekymre sig browsere og den slags.

Ja ideen er ikke slem.
En af spilleklanerne på jobbet har lavet en fiks lille sag der kan opdatere
en hjemmeside ved at man smider en linje i IRC (med specielt format og i
speciel gruppe og med speciel ip selvf)

Det griber om sig, hva?