brækket kraveben, hurtig behandling?
Fra : miks

Dato : 14-08-04 09:57

Jeg var så uheldig at brække mit kraveben i torsdags(12/5) - brudet er
konstateret på skadestuen, men jeg er ikke videre tilfreds med
meddelelsen om, at jeg "blot skulle holde mig i ro 4-6 uger". Først og
fremmest savner jeg information om hvorvidt jeg kan være sikker på at
brudet heler normalt. Desuden søger jeg oplysninger om hvor jeg kan få
den bedste behandling og rådgivning om min skade, da jeg gerne vil
igang hurtigst muligt (jeg dyrker sport på "elite-niveau".
Jeg håber der er nogen i gruppen der har erfaringer, og kan anbefale
mig behandlingssteder.

På forhånd tak.

mvh
mh

Fra : Nicolai

Dato : 14-08-04 11:07

> Jeg var så uheldig at brække mit kraveben i torsdags(12/5) - brudet er
> konstateret på skadestuen, men jeg er ikke videre tilfreds med
> meddelelsen om, at jeg "blot skulle holde mig i ro 4-6 uger". Først og
Det passer ok :) - du fik vel en "sele" på?

Jeg var klar efter 4 uger - kan stadig have lidt omhed endnu her år efter, men ellers ingen probs.

> [...]
> den bedste behandling og rådgivning om min skade, da jeg gerne vil
> igang hurtigst muligt (jeg dyrker sport på "elite-niveau".
Så snak med din læge eller tag på skadestuen igen - hvorfor tog du hjem hvis du ikke mente du var færdig? :)

> Jeg håber der er nogen i gruppen der har erfaringer, og kan anbefale
> mig behandlingssteder.

Kun at det heler uden probs - hvis du holder det i ro :)

Fra : MuLLe

Dato : 14-08-04 15:48

"miks" wrote
> men jeg er ikke videre tilfreds med
> meddelelsen om, at jeg "blot skulle holde mig i ro 4-6 uger". Først og
> fremmest savner jeg information om hvorvidt jeg kan være sikker på at
> brudet heler normalt.
Mit brud varede 4 mdr. Og helede ikke normalt.
Så jeg er blevet hele 4 cm. kortere over skulderne.
Pga. at mine knogler, er vokset over hinanden.
Jeg forholdte mig meget i ro, men kunne ikke rejse mig i 2 uger uden hjælp.

> Desuden søger jeg oplysninger om hvor jeg kan få
> den bedste behandling og rådgivning om min skade, da jeg gerne vil
> igang hurtigst muligt (jeg dyrker sport på "elite-niveau".
Det er én MEGET vigtig behandling, og det er ro, ro og atter ro.
Efter behandlingen, er normal optræning.
Hvis der ikke kommer nogle komplikationer, går det hurtigt.
Og du vil ikke kunne mærke det, efter en tid.
Lige så snart knoglerne er sammenvokset, går du bare til den.

MvH MuLLe